Daniel Gross, Penny Market: în 2015 vrem 15-20 de magazine noi
Daniel Gross, directorul general al Penny Market în România responsabil de expansiunea și finanțele retailerului, a declarat că rețeaua va mai inaugura un număr de 15-20 de magazine noi în 2015. Astfel, la finalul anului ar putea trece pragul de 180 de unități operaționale. “Ne menținem ritmul de expansiune din 2014 și ținta de a ajunge la un total de 400 de magazine”, a precizat acesta.
Întrebat dacă dezvoltarea rețelei ar putea implica și achiziții de magazine de la retaileri competitori, Gross a spus că nu ia în calcul această variantă.
Recent, Penny Marklet a anunțat în cadrul unei conferințe lansarea programului educațional gratuit de Formare Duală, în urma căruia 20 de tineri vor fi calificați pentru a activa în domeniul retailului. Acesta se desfășoară în intervalul februarie 2015 – iulie 2017.
Prima etapă de selecție a tinerilor s-a încheiat pe 15 ianuarie, fiind alese 20 de persoane cu vârsta de peste 18 ani și absolvenți a minimum 10 clase.
Ei vor beneficia de o pregătire specială în retail, la finalul căreia vor obține certificate de calificare pentru „Comerciant vânzător mărfuri alimentare și nealimentare”, recunoscute atât în România, cât și în Germania.
Formarea se bazează cel mai mult (peste 80%) pe practica în magazin, fiind selectate 10 unități din rețea pentru a fi incluse în acest program.
Reprezentanții Penny Market se așteaptă ca în 2016 programul să aibă o amploare mai mare, în funcție de rezultatele înregistrate în proiectul pilot din acest an.
Programul este realizat în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), iar furnizorul de formare profesională este Profiles International, o companie cu o experiență de peste zece ani în domeniul resurselor umane.