Daniel Gross, PENNY: 2025 o să fie al patrulea an consecutiv în care avem cea mai mare creștere din piață
După o creștere de 13% a cifrei de afaceri în 2024, PENNY estimează că 2025 va fi al patrulea an consecutiv în care compania va conduce creșterea pe segmentul IKA pe plan local, cu o creștere double digit. 
„Estimez că și anul acesta o să fim lideri la capitolul rată de creștere. Datele pentru primele nouă luni arată că suntem în target și atunci mă aștept la 2025 să fie al patrulea an consecutiv în care avem cea mai mare creștere din piață pe segmentul IKA. A fost însă un an greu pentru că avem în față un client tot mai precaut și cu focus mai mare pe promoții, iar majorarea de TVA a accentuat acest comportament”, a explicat pentru Progresiv Daniel Gross, CEO PENNY.
Ritmul de creștere al acestui an va fi susținut de expansiune, retailerul având pe listă 40 de magazine noi în acest an. „Vom închide anul 2025 cu 456 de magazine. Expansiunea susține evoluția, însă și-a diminuat contribuția, generând mai puțin de jumătate din creștere. Altfel, toate celelalte lucruri care fac parte din strategia construită pe cei șapte piloni contribuie la evoluția pozitivă”, a punctat Daniel Gross.
Investițiile, pe lista de priorități pentru PENNY România
Investițiile au reprezentat un pilon important în strategia PENNY pe plan local. Anul trecut, bugetul total s-a ridicat la 177 de milioane de euro, din care o parte a mers către cel de-al cincilea depozit logistic, inaugurat la începutul lunii noiembrie în localitatea Mihăilești, județ Giurgiu.
„Vom fi ușor sub nivelul de anul trecut ca buget de investiții și asta pentru că o bună parte din suma necesară pentru depozitul de la Mihăilești a fost prinsă în bugetul din 2024. Altfel, la nivel de expansiune, investițiile rămân la același nivel, cu un plan de 40 de locații pe an”, a adăugat executivul PENNY România.

2026, un an greu pentru industria de retail
Privind spre viitor, executivul PENNY este de părere că 2026 va fi un an greu în contextul în care prima parte a anului va avea impact direct asupra clienților și asupra bugetului de cumpărături.
„Va fi un an dificil, în care toate măsurile anului trecut își vor spune cuvântul. Eu am ales însă să fiu optimist și mă aștept ca din a doua parte a anului să lucrăm într-un ritm normal. O să fie greu să ajungem la o creștere double digit, dar este o țintă clară pentru 2026. Angajamentul nostru de a ajunge la 1000 de magazine până în 2035 rămâne în picioare, bugetul total de investiții până la acel moment fiind de 3 miliarde de euro”, a explicat Daniel Gross.
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 430 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 7.500 de angajați.







