Coca-Cola HBC investește în dezvoltarea unei rețele de magazine autonome pe piața din Ungaria

Coca-Cola HBC Ungaria dezvoltă o nouă linie de business, un concept de magazine autonome, în colaborare cu Kende Retail Kft. - un furnizor de soluții comerciale automatizate, potrivit unui anunț făcut de producătorul de băuturi. Magazinul se află la sediul Yettel Ungaria, al doilea cel mai mare operator de telefonie mobilă din țara vecină, iar angajații acestuia sunt cei care testează tehnologia implementată de Coca-Cola HBC Ungaria și Kende Retail Kft. dezvoltare retea magazine autonome Coca Cola HBC Ungaria

Planul anunțat de  Coca-Cola HBC Ungaria include deschiderea a 15 magazine autonome în următorii trei ani, iar investiția în această nouă linie de business a fost estimată la 250 de milioane de forinți, echivalentul a peste 610 de mii de euro. Producătorul își propune ca, până la sfârșitul anului 2026, să își tripleze veniturile cu ajutorul acestui concept de retail autonom.

Coca-Cola HBC Ungaria nu este doar cel mai mare producător autohton de băuturi, ci și un partener 24/7 pentru peste 50.000 de comercianți cu amănuntul din țara vecină. Operațiunile companiei s-au extins semnificativ iar, în prezent, producătorul are o rețea extinsă de vânzări, își dezvoltă continuu capacitățile comerciale și monitorizează tendințele consumatorilor și ale industriei pentru a lua decizii strategice. Una din aceste decizii vizează și rețeaua de magazine automone, care oferă oportunități de îmbunătățire a vânzărilor existente cu ajutorul inteligenței artificială.

Acest nou segment de piață deschide noi ocazii de consum pentru Coca-Cola HBC Ungaria. Compania are aproape două decenii de experiență pe piața comerțului cu amănuntul automatizat, fără personal, o piață evaluată în prezent la aproximativ 50 de miliarde de forinți, și include distribuitoare automate pentru băuturi reci și calde, gustări și mâncăruri gata preparate. Pe baza acestei experiențe, Coca-Cola HBC Ungaria a investit în crearea primei unități comerciale complet automatizate și personalizabile din țară, care funcționează fără personal sau case de marcat, oferind consumatorilor o experiență de cumpărare simplă și convenabilă în orice moment al zilei.

„Anticipăm cu nerăbdare lansarea primului nostru magazin autonom, care reprezintă o inovație nu numai în Ungaria, ci și în cadrul Grupului Coca-Cola HBC, care acoperă 29 de țări. În anii post pandemia COVID-19, sectorul național al comerțului cu amănuntul a suferit transformări semnificative. Noile tehnologii au prins rădăcini, au apărut noi obiceiuri de cumpărături, sectorul se confruntă cu o lipsă notabilă de forță de muncă, iar digitalizarea este omniprezentă. În calitate de companie lider în domeniul alimentelor și băuturilor, ne străduim să ținem pasul cu aceste schimbări investind în tehnologii care oferă avantaje comerciale pe termen lung”, a declarat Ágnes Kovács, General Manager of Coca-Cola HBC Ungaria.

Inteligența artificială supraveghează buna funcționare a camerelor și senzorilor din magazin și colectează date privind obiceiurile de cumpărare, rata de rotație a produselor, timpul petrecut în magazin și alte informații utile pentru retailer. Spre exemplu, atunci când un client intră în zona de vânzare, camerele asociază aspectul său fizic cu un coș de cumpărături virtual. Acest sistem face legătura între client, produsul selectat și profilul său personal creat în aplicația „Take It Easy”, dezvoltată exclusiv de Kende Retail Kft. pentru această tehnologie.

Pe măsură ce clienții se deplasează prin magazin, camerele le urmăresc mișcările, iar senzorii încorporați monitorizează conținutul coșului. Odată ce clientul își termină cumpărăturile, acesta părăsește pur și simplu magazinul. Sistemul face apoi totalul coșului și inițiază tranzacția de plată. Această tehnologie nu colectează date de recunoaștere facială, ci monitorizează exclusiv mișcările și activitățile necesare pentru cumpărături fără întreruperi, respectând pe deplin cadrele de reglementare GDPR, anunță producătorul de băuturi.

„Inovația și adaptarea la nevoile clienților au fost întotdeauna o prioritate pentru Kende Retail. Apariția așa-numitelor micropiețe, cum ar fi cea din sediul Yettel, marchează începutul unei noi ere în comerțul cu amănuntul. Aceste magazine inteligente, automatizate, nu numai că transformă experiența de cumpărături, dar extind și oportunitățile pentru retaileri. Scopul nostru este ca, împreună cu partenerii noștri, să dechidem un nou capitol în retail, în care cumpărăturile devin mai personalizate, mai rapide și mai convenabile ca niciodată”, a adăugat Gábor Kende, Fondatar și Proprietar Kende Retail Operation Kft.

Din magazinul autonom amplasat la sediul Yettel Ungaria din Törökbálint, cei aproximativ 900 de angajați care testează soluția Coca-Cola HBC Ungaria și Kende Retail pot alege produse distribuite de producătorul de băuturi (băuturi răcoritoare carbogazoase și necarbogazoase, ape minerale naturale, băuturi energizante), precum și gustări, mâncare gata preparată, conserve, produse lactate și articole de igienă.

„Conform filosofiei Yettel, centrarea pe client începe din interior: angajații mulțumiți și bine echilibrați creează experiențe mai bune pentru clienți și în telecomunicații. Deschiderea magazinului autonom la sediul central al companiei noastre face parte dintr-o strategie de angajare atentă, menită să sporească confortul angajaților, bunăstarea și satisfacerea nevoilor lor zilnice”, a declarat Enikő Szalai, Director Executiv Adjunct al departamentului de resurse umane din cadrul Yettel.

Conceptul de magazin autonom și dezvoltarea tehnologiei necesare pentru funcționarea acestuia au fost inițiate de Kende Retail Kft. Primul magazin național este deținut de Coca-Cola HBC Ungaria, în timp ce operațiunea este gestionată de Eszmin Hungary Kft. o companie specializată în întreținerea unităților de vânzare cu amănuntul.

Coca Cola HBC Romania
Coca-Cola HBC România recuperează din scăderea volumelor în primul semestru
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de aproximativ 5% a volumelor comercializate în primul...
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de peste 10% (low-double digits) a volumelor...
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC Italia a anunțat că va investi peste 42 de milioane de euro în fabrica Oricola din Abruzzo, scrie esmmagazine.com. Investiția va fi...