Auchan se extinde în franciză pe segmentul supermarketurilor din Portugalia
Retailerul francez Auchan, care deţine reţeaua de hypermarketuri Jumbo pe piaţa portugheză intenţionează să îşi sporească prezenţa pe această piaţă prin deschiderea de supermarketuri în sistem de franciză.
Brandul ales de retailer este Pão de Açúcar, cu două magazine deja operaţionale în localitatea Ericeira. Până la sfârşitul anului, vor fi între opt şi zece unităţi comerciale operaţionale în acest format.
Într-un interviu acordat cotidianului Diário Económico, Directorul pentru francize, parteneriate şi exporturi al Auchan, Jaime Lemos, a precizat că retailerul francez vrea să intre pe segmentul de proximitate, unde retailerul nu este încă prezent în Portugalia.
Dacă formatul se dovedeşte unul de success, retailerul intenţionează să deschidă în jur de 80 de astfel de supermarketuri până în 2019. Extinderea va presupune un model de business bazat pe un număr de parteneriate, care există deja cu un număr de 50 de companii şi proprietari individuali de supermarketuri şi care însumează 123 de puncte de vânzare pentru care Auchan este deja principalul furnizor de produse.
Magazinele au suprafeţe cuprinse între 300 şi 800 de metri pătraţi, dar vor fi şi unităţi cu suprafeţe de vânzare care vor varia între 800 şi 1.500 de metri pătraţi.