Auchan își încheie oficial aventura pe piața din Italia
Retailerul francez Auchan a finalizat vânzarea subsidiarei din Italia către competitorul local Conad, valoarea tranzacției nefiind făcută publică. Anunțul preluării a fost făcut public în luna mai și aștepta acordul autorităților de concurență.
Auchan avea o acoperire puternică pe piața din Italia și opera aproximativ 1.600 de magazine pe formatele hypermarket, supermarket, ultra-proximitate și magazine online, sub brandurile Auchan și Simply. Tranzacția nu a inclus cele 33 de supermarketuri proprii din Sicilia, pe care Auchan le-a vândut către Arena Group, un comerciant cu tradiție pe piața de retail din Sicilia.
Conad a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 13,4 miliarde de euro, în scădere cu 3% față de anul anterior și are o cotă de piață de 12,9%. Odată cu preluarea magazinelor Auchan, retailerul își întărește însă poziția în piață, surclasând Coop, care este în prezent liderul pieței cu o cotă de 14,2%.
Auchan Retail Italia a finalizat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 2,24 de miliarde de euro (mai mult de jumătate fiind realizat în nordul Italiei), în scădere cu 2% față de anul precedent. În ceea ce privește însă rezultatele la capitolul profitabilitate, Auchan este pe minus din 2011, numai în ultimii doi ani pierderile cumulate ridicându-se la apoximativ 290 de milioane de euro.
La nivel de grup, Auchan Holding a raportat pierderi de 1,14 miliarde de euro în 2018, anunțând un plan de ”redresare” a diviziei de retail. Astfel, pe lângă vânzarea businessului din Italia, Auchan a anunțat că intenționează să vândă 21 de magazine pe care le deține pe piața din Franța, acolo unde compania trece printr-o perioadă de turbulențe financiare, iar anul trecut retailerul a închis 23 de magazine pe piața din Italia în încercarea de a-și îmbunătăți indicatorii financiari.





