Auchan își încheie oficial aventura pe piața din Italia

Retailerul francez Auchan a finalizat vânzarea subsidiarei din Italia către competitorul local Conad, valoarea tranzacției nefiind făcută publică. Anunțul preluării a fost făcut public în luna mai și aștepta acordul autorităților de concurență. Auchan își încheie oficial aventura pe piața din Italia

Auchan avea o acoperire puternică pe piața din Italia și opera aproximativ 1.600 de magazine pe formatele hypermarket, supermarket, ultra-proximitate și magazine online, sub brandurile Auchan și Simply. Tranzacția nu a inclus cele 33 de supermarketuri proprii din Sicilia, pe care Auchan le-a vândut către Arena Group, un comerciant cu tradiție pe piața de retail din Sicilia.

Conad a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 13,4 miliarde de euro, în scădere cu 3% față de anul anterior și are o cotă de piață de 12,9%. Odată cu preluarea magazinelor Auchan, retailerul își întărește însă poziția în piață, surclasând Coop, care este în prezent liderul pieței cu o cotă de 14,2%.

Auchan Retail Italia a finalizat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 2,24 de miliarde de euro (mai mult de jumătate fiind realizat în nordul Italiei), în scădere cu 2% față de anul precedent. În ceea ce privește însă rezultatele la capitolul profitabilitate, Auchan este pe minus din 2011, numai în ultimii doi ani pierderile cumulate ridicându-se la apoximativ 290 de milioane de euro.

La nivel de grup, Auchan Holding a raportat pierderi de 1,14 miliarde de euro în 2018, anunțând un plan de ”redresare” a diviziei de retail. Astfel, pe lângă vânzarea businessului din Italia, Auchan a anunțat că intenționează să vândă 21 de magazine pe care le deține pe piața din Franța, acolo unde compania trece printr-o perioadă de turbulențe financiare, iar anul trecut retailerul a închis 23 de magazine pe piața din Italia în încercarea de a-și îmbunătăți indicatorii financiari.

Simply by Auchan, primul magazin francizat lansat de Auchan Retail Romania. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Auchan lansează Simply by Auchan, primul magazin în franciză
Auchan România continuă dezvoltarea rețelei multi-format și lansează programul de franciză, o nouă abordare a retailerului pe segmentul de...
Auchan a derulat o altă campanie „Cărucioarele surpriză
Auchan a derulat o altă campanie „Cărucioarele surpriză" în 26 de hipermarketuri din țară
La o săptămână după ce a lansat în premieră pe piața locală conceptul de cumpărături surpriză, Auchan a realizat o noua acțiune de...
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Retailerul francez Auchan va lansa în luna aprilie primul magazin complet automatizat de pe piața din România sub brandul Auchan GO, au anunțat,...
 Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră anul viitor pe piața de energie. După ce în luna februarie retailerul a înființat pe piața locală o nouă companie care...
 Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format
Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format
Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail a deschis primul său magazin pe formatul de discount,...
Auchan Retail vinde businessul din Italia către un competitor local
Auchan Retail vinde businessul din Italia către un competitor local
Auchan Retail își restructurează businessul din Italia și vinde majoritatea magazinelor pe care le deține către competitorul local Conad, a...