Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est

Retailerul francez Auchan a raportat pentru anul trecut o evoluție “excelentă” pentru regiunea Europei Centrale și de Est, vânzările înregistrând un plus de 1,7%, în ciuda impactului negativ al fluctuațiilor de schimb valutar și al închiderilor de magazine din Rusia, arată raportul financiar al companiei. Auchan a bifat anul trecut o creștere de 1,7% în Europa Centrală și de Est

Cifra de afaceri a grupului francez a atins valoarea de 8,4 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe (EBITDA) a crescut cu 8,1%.

În ceea ce privește evoluția businessului din România, introducerea certificatului verde pentru accesul în magazine a impactat negativ vânzările din ultimul trimestru al anului trecut. La nivelul întregului an, cifra de afaceri a continuat să crească datorită celor 400 de magazine de proximitate din stațiile Petrom, dintre care 127 au fost redeschise sub umbrela MyAuchan. În plus, cardul de loialitate lansat la începutul lui 2021 a înregistrat o evoluție bună, cu o treime dintre consumatori optând pentru această facilitate în mai puțin de șapte luni.

Potrivit raportului financiar, Auchan România s-a concentrat în special pe gestionarea optimă a supply-chain, lansarea de scheme agricole responsabile și dezvoltarea de noi produse locale.

Pe de altă parte, veniturile generate de e-commerce s-au dublat anul trecut. Auchan România colaborează cu mai mulți jucători din zona livrărilor rapide, în particular cu Glovo, care are în prezent peste 1.000 de comenzi pe zi. În prezent, digitalul reprezintă 2% din vânzările retailerului în România, în timp ce în Portugalia și Rusia ponderea este de 4%, Ucraina – 5% și Luxemburg – 8%.

La nivel de grup, afacerile Auchan Retail au înregistrat o scădere de 1%, până la 30,5 miliarde de euro. “Pentru 2022, pe fondul unei situații financiare stabile, vom aborda o strategie comercială agresivă pentru a restabili businessul Auchan Franța, vom apăsa pedala dezvoltării de formate de magazine de proximitate digitale în toate țările în care suntem prezenți, vom lansa inovații și vom susține triunghiul bun-sănătos-local prin dezvoltarea ofertei de produse”, a punctat Yves Claude, Președinte și CEO al Auchan Retail.

Auchan România are în portofoliu 182 de magazine, cuprinzând 33 de hypermarketuri, 5 supermarketuri și 144 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care 136 în Stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.

Simply by Auchan, sistem de franciza
Auchan ajunge la 10 unități operate în franciză
Rețeaua de magazine de proximitate Simply by Auchan atinge pragul de 10 unități deschise în primele șase luni de la lansare, cele mai recente...
Auchan Bradu 1
Auchan Romania: 91% din furnizorii noștri erau locali, în 2023
Auchan promovează alimentația sănătoasă și încurajează dezvoltarea producătorilor locali, astfel că în 2023, procentul de furnizori...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
 Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră pe piața de energie
Auchan România intră anul viitor pe piața de energie. După ce în luna februarie retailerul a înființat pe piața locală o nouă companie care...