Annabella: Remarcăm o preferință pentru produsele românești în această perioadă
În contextul măsurilor de distanțare socială și a stării de urgență, retailerii s-au confruntat cu un flux mult mai mare de clienți, indiferent că a fost vorba de marile lanțuri de magazine sau de comerțul tradițional.
În cazul magazinelor Annabella, deși creșterea vânzărilor a fost semnificativă, nu este privită ca pe un motiv de bucurie. „Creșterea a fost generată în urma efectului de panică al pandemiei și a fost bazată pe suprastocare, nu pe consum real. Vom vedea repercusiunile în câteva săptămâni sau luni, dar ne așteptăm la scăderi care vor echivala sau depăși scurta creștere”, susțin reprezentanții retailerului local.
Potrivit acestora, piața a crescut cu aproximativ 15% în prima jumătate a lunii martie, o evoluție cu mult peste perioada normală fiind trecută în dreptul dezinfectanților (+280 %), produselor pentru casă –înălbitori (+170%), detergenților (+115%) și săpunului lichid (+112%).
În privința alimentelor, făina, dorjdia, mălaiul, orezul și mâncarea la conservă au avut creșteri cuprinse între 75% și 135% în cazul făinii.
„Sunt creșteri semnificative deoarece ne raportăm la perioada de dinainte de criză, când structura consumului era normală. De fapt, unele articole au crescut altele au scăzut și vor continuă să scadă. Cu toate acestea, în ultima săptămâna din luna martie lucrurile au început să reintre în normal, oamenii au înțeles că se suprastochează inutil iar cumpărăturile sunt mai ponderate și cumpătate”, completează reprezentanții Annabella.
În această perioadă, retailerul a extins zona acoperită de sistemul de livrare în afara municipiului Râmnicu Vâlcea, iar transportul este gratuit. Mai mult, există și un sistem dedicat vârstnicilor care nu mai pot ajunge la cumpărături.
„Ne-am gândit să venim și în întâmpinarea clienților fideli și în vârstă, ai căror copii sunt plecați în străinătate. Cei plecați din țară au acum posibilitatea să ne emită nouă comenzi direct, iar noi le livrăm părinților, la domiciliul acestora din Râmnicu Vâlcea și orașele adiacente. Dezvoltarea pe parte de livrări la domiciliu precum și vânzările online sunt doar o parte din prioritățile noastre pentru 2020”, susține retailerul.
Din analiza făcută de acesta privind comportamentul de consum, în ultima perioadă clienții Annabella au ales mai des produsele românești, de la furnizorii locali, în detrimentul celor importate.
Legat de furnizori, retailerul local nu a extins lista acestora în contextul cererii crescute. Deși lucrează cu nume noi, negocierile se purtau înaintea declanșării stării de urgență.
În privința prețurilor modificate de furnizori, reprezentanții Annabella recunosc că s-au lovit de astfel de situații. „Unii au avut creșteri semnificative, unii minore, alții au cerut plata cash. Unde am considerat creșterile corecte, am acceptat. Unde ni s-au părut nejustificate, nu am acceptat și nu vom accepta deoarece consumatorul nu știe ce se întâmplă de fapt în spate, trăgând de multe ori concluzii pripite și greșite”, concluzionează reprezentanții Annabella.