Aldi îşi face curaj să facă saltul către online
Discounterul german Aldi testează posibilitatea a-şi lansa operaţiunile online. Compania lucrează în prezent la primul său site de comerţ online care va fi disponibil în Marea Britanie, raportează publicaţia germană Lebensmittel Zeitung. Sunt deja peste 10 ani de când liderul pieţei germane de retail tot “rumegă” la această idee.
Piaţa din Marea Britanie este considerată cea mai propice pentru lansarea unui asemenea proiect de anvergură din moment ce englezii sunt recunoscuţi pentru deschiderea lor faţă de cumpărăturile online. Acest segment a atins în Marea Britanie cote la care retaileri germani pot doar să viseze în piaţa lor de origine.
Studiile arată că circa 80% dintre britanici cumpără online, iar o altă cercetare recentă realizată de un serviciu de logistică, Postnord, arată că alimentele sunt plasate pe a şasea poziţie când vine vorba de tipuri de produse pentru care există predispoziţie de achiziţie online. Semne de încurajare vin şi din partea celorlalţi retaileri. Spre exemplu, în 2014, circa 8% dintre vânzările rivalilor de la Tesco au fost realizate online.
De altfel, Aldi cochetează cu ideea de e-commerce de ani de zile, cea mai mare piedică fiind însă scepticismul mai multor manageri regionali care se temeau de canibalizarea vânzărilor cu magazinele fizice. Existau de asemenea temeri şi că va fi foarte dificil de menţinut standardele de calitate atât în privinţa alimentelor, cât şi a serviciilor prestate de furnizorii externi. La toate acestea, se mai adaugă şi investiţiile deloc mici pe care le presupune punerea pe picioare a unui business online în acest domeniu. Potrivit Lebensmittel Zeitung, acestea sunt doar câteva din motivele pentru care până acum Aldi nu a dat curs acestui proiect.
Cu toate acestea, în ultimii doi au existat mai mulţi observatori ai pieţei care au raportat că discounterul german a făcut deja un pas important în această direcţie prin angajarea unor experţi online şi prin apelarea la consultanţi din acest domeniu.
Marea Britanie va fi însă doar prima ţară unde discounterul german va demara operaţiunile online, mai multe surse din piaţă raportând că se lucrează la proiecte pilot similare în Spania şi Portugalia.





