Producătorul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 mil. lei pentru acest an
Agroserv Măriuța, producătorul brandului Lăptăria cu Caimac, estimează că va încheia anul acesta cu o pierdere de 1,6 milioane de lei pe fondul creșterii cheltuielilor cu un ritm mai rapid decât veniturile, rezultatul net fiind afectat semnificativ, se arată în raportul financiar publicat pe BVB.
“În primele nouă luni ale anului am fost nevoiți să înfruntăm o serie de provocări la care nu ne-am fi așteptat în nici cel mai sumbru scenariu la momentul în care am decis să facem pasul către listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Declanșarea războiului a condus într-o manieră extrem de rapidă către un lanț de evenimente nefericite care și-au pus și își pun încă amprenta asupra multor afaceri din România, inclusiv a noastră. Astfel, în loc să ne axăm doar pe aspectele de dezvoltare ale afacerii noastre, a trebuit să avem în vedere doar cum să atenuăm cât mai multe dintre provocările pe care le-am avut și le avem de înfruntat, precum majorarea prețurilor la energie, combustibil și inflația. În plus, de parcă nu era de ajuns, afacerea noastră a fost puternic lovită și de secetă, în special în primăvară, lucru care a condus la scăderea producției agricole per total”, a spus Mădălina Cocan, Director General Lăptăria cu Caimac.
Citiți și: Iaurtul, o categorie scindată de inflație
În consecință, în primele nouă luni ale anului valoarea vânzărilor s-a ridicat la 54,9 milioane de lei, în creștere cu 4% față de perioada similară a anului trecut, compania înregistrând însă o pierdere de un milion de lei.
“În contextul majorării prețurilor la energie, combustibil, dar și al inflației, care a condus la majorarea costurilor cu materiile prime și consumabile, peste rata de creștere a veniturilor din exploatare, cheltuielile au crescut într-un ritm mai rapid decât veniturile și astfel rezultatul net a fost afectat semnificativ, fiind înregistrată o pierdere de 1 milion de lei comparativ cu anul trecut când am încheiat primele nouă luni din 2021 cu un profit net de 3,4 milioane de lei. Am fost nevoiți să revizuim bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în cadrul AGA din luna aprilie, prin scăderea cifrei de afaceri, de la 94,4 la 91,1, în special pentru activitățile de zootehnie și fabrică și prin creșterea cheltuielilor, în principal la nivel de producție și dobânzi. Deși am reușit să transferăm o parte dintre aceste costuri către clienți în T3 2022, aspect vizibil în încetinirea majorării costurilor, nu vom putea evita în acest an impactul creșterilor rapide din T2 2022. Cu toate acestea, măsurile pe care le avem în vedere nu vor fi suficiente pentru a încheia anul profitabil, prin urmare ne așteptăm să închidem anul 2022 cu o pierdere netă de 1,6 milioane de lei”, a mai punctat Mădălina Cocan.
Agroserv Măriuța SA a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3.000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2.700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creștere rapidă în preferințele consumatorilor datorită produselor de înaltă calitate. Din anul 2021 compania a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB).