Andrei Hareț, cu o experiență de aproape 30 de ani în FMCG, a fost recrutat de Scandia
Andrei Hareț, cu o experiență de aproape 30 de ani în FMCG, a fost recrutat recent de compania Scandia pentru poziția de Deputy CEO. Andrei Hareț a activat în aproape toate tipurile de organizații, de la mari companii internaționale la producători români.
Andrei Hareț a lucrat aproape 20 de ani în cadrul Ursus Breweries, ocupând diferite poziții atât în cadrul operațiunilor locale, cât și în țări precum Olanda, Franța și Ungaria. În perioada 1997-2001 Andrei Hareț a făcut parte din echipa BAT.
Ca formare profesională, Andrei Hareț este specializat în management, contabilitate și finanțe. În 1997 lucra deja pentru o multinațională, British American Tobacco, divizia din România, iar în 2001 era trimis în Orientul Mijlociu, în Dubai mai exact, ca manager financiar de unde superviza 11 piețe pe care opera BAT la acea dată.
S-a întors în România în 2003, când i-a fost oferită funcția de director financiar în cadrul SABMiller România. După trei ani și jumătate în această funcție, Andrei Hareț a fost numit director de vânzări, iar în aprilie 2010 i s-a oferit funcția de managing director pentru Dreher Breweries, parte a diviziei SABMiller din Ungaria, funcție pe care a ocupat-o până în 2015 când s-a alăturat grupului Asahi.
În urmă cu 14 ani Scandia însemna o fabrică în Sibiu și 550 de angajați, iar în prezent businessul numără șapte unități de producție și un număr triplu de salariați. Mai mult, valoarea afacerii a crescut de patru ori, iar acest ritm va continua, a spus într-un interviu acordat recent Progresiv Andrei Ursulescu, CEO-ul Scandia, care mizează pe un proces de reorganizare de amploare și o comasare a businessului pentru securizarea creșterii viitoare.
„Am hotărât să facem un redesign organizațional, pentru că au existat o serie de neclarități la nivel de responsabilități, roluri și ierarhii. Trebuie să arătăm ca un tot unitar. Spre exemplu, când ai achiziții și la nivel de fabrică, și la nivel de grup, vei opta pentru a doua variantă pentru că, cel mai probabil, vei beneficia de condiții mai bune de negociere. Lucrăm la acest proiect împreună cu Deloitte și vrem practic să setăm compania pentru perioada de creștere la care ne așteptăm în anii următori. Suntem ca un atlet care se pregătește din timp. Avem o dimensiune mare a businessului, avem în prezent șapte fabrici în grup și, dacă vrem să ne continuăm strategia de creștere – care cuprinde o componentă anorganică, reprezentată de fuziuni și achiziții, și o componentă organică, ce ține de creșterea produselor pe care le avem în diverse categorii, canale și piețe, trebuie să mergem armonizat, și nu ca un motor gripat. Adițional, avem un proiect de cultură organizațională, întrucât fiecare companie vine cu o cultură diferită, sunt oameni pe care vrem să îi aducem la un numitor comun", povestea Andrei Ursulescu.
La începutul anului, Scandia a început integrarea producătorului de preparate pe bază din carne Carniprod Tulcea în structura sa de business. Carniprod Tulcea a fost achiziționată de către Agra's Alba Iulia, companie intrată în cadrul grupului Scandia la finalul anului 2021. În octombrie 2021, Scandia Food a achiziționat o fabrică de ultima generație din domeniul producției de mâncăruri congelate pe bază de carne, intrând astfel în categoria de produse congelate. În prezent, portofoliul companiei cuprinde aproximativ 3.000 SKU-uri. Mărcile deținute de companie sunt Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu, Lotka, Năvodul Plin, Tapas, Rotina, Roua, Sunset Nuts, Yummy Snacks. Compania este prezentă în categoriile de conserve pe bază din carne, conserve de pește, conserve pe bază de legume, zacuscă, murături, dar și snack-uri sărate, dulciuri.