Adrian Pascu, primul român într-o funcție de Director General în cadrul grupului Danone

Începând cu 1 august 2015, Adrian Pascu preia poziția de Director General pentru divizia de lactate Europa de Sud Est, conducând echipa de management pentru Danone România, Bulgaria, Grecia, Moldova și Țările Adriatice. Este pentru prima dată când un român accede într-o funcție de acest nivel în cadrul grupului francez. Adrian Pascu, primul român într-o funcție de Director General în cadrul grupului Danone

Pascu îl înlocuiește în funcție pe Dieter Schulz, al cărui mandat de trei ani se încheie și care va prelua noi responsabilități în cadrul Grupului.

“Prioritatea mea va fi să întăresc poziția Danone România ca lider puternic pe segmentul de iaurt și să asigur dezvoltarea sa sustenabilă și profitabilă,” a declarat Adrian Pascu cu ocazia anunțului de numire.

Adrian Pascu revine în țară după o experiență de aproape doi ani în Danone Rusia, unde a deținut poziția de Director de Vânzări pentru Divizia Moscova. Anterior el a deținut mai multe poziții în organizația de vânzări a Danone România, cea mai recentă fiind cea de Director Comercial.


Citește și:


Ce spune executivul despre experiența din Rusia?

“Experiența din Rusia a fost o oportunitate excelentă de redefinire personală și profesională, de a trece la un nivel superior ca dezvoltare și înțelegere de business. A însemnat în primul rând o ieșire din zona de confort, cu provocări la tot pasul, în lucruri mărunte precum ar fi să ceri o pâine la un magazin în limba rusă, dar și la nivel de interacțiune umană într-o societate cu o cultură și valori diferite. A presupus foarte mult exercițiu de ascultare, mai ales în primele luni. De asemenea, din punct de vedere al businessului, a fost un grad mai mare de complexitate pentru că m-am confruntat cu categorii noi - lapte, brânzeturi, unt - iar pentru a reuși am fost nevoit să îmi construiesc un set nou de competențe. Mi-am întărit convingerea că fiecare țară și fiecare piață este diferită, iar succesul vine din capacitatea de a te adapta la acel context specific. Per ansamblu, a fost o experiență prin care mi-am demonstrat că pot și că se poate, mi-am întărit încrederea în mine și a fost o oportunitate de confirmare și autodepășire”, a povestit Adrian Pascu în exclusivitate pentru revista Progresiv.

În ce stadiu ia în primire businessul Adrian Pascu

Noul mandat nu va fi însă lipsit de provocări, divizia europeană de lactate a grupului Danone trecând în ultimii ani prin mai multe procese de restructurare și eficientizare menite să o readucă pe creștere.

În România, spre exemplu, cele mai recente rezultate financiare raportate, cele pe 2014, arată o scădere de 5% a afacerilor, până la 102 milioane de euro. Iaurtul, categorie unde compania este lider cu o cotă de piață de 50%, a avut și ea o evoluție negativă anul trecut (-3% în volum vânzări potrivit datelor Nielsen).

Compania a contracarat această realitate a pieței printr-o regândire masivă a portofoliului de produse, mizând pe inovații și produse cu plus valoare. Una dintre acestea este implementarea în fabrica de la București a tehnologiei KISS (Keep It Simple & Safe - n.red), ceea ce a dus la relansarea a jumătate din portofoliul de iaurturi într-un nou pahar de iaurt, mai atractiv și mai ușor de diferențiat la raft de către consumatori.

Alte zone de interes pentru companie pe viitor sunt segmentele de iaurturi pentru copii, cele cu fructe și cele grecești, care sunt de altfel și cele unde s-au raportat creșteri anul trecut (28%, 5% şi, respectiv, 114%).

Cu toate acestea, Adrian Pascu este încrezător că lucrurile merg în direcția cea bună. “Cunosc foarte bine echipa de aici, avem profesioniști excelenți, cunosc bine specificul local și sunt convins că Danone poate continua să contribuie la dezvoltarea dinamică a pieței și societății românești, așa cum a făcut constant în ultimii 16 ani”, a precizat managerul.

Adrian Pascu este absolvent al Facultății de Fizică, Universitatea Iași, și deține un titlu MBA ELITEC de la aceeași universitate. Și-a început cariera în business în companii precum Henkel și Campofrio și are peste 10 ani de experiență în Danone, unde a avansat constant pe diferite poziții.

Danone România a devenit în 2013 centrul regiunii Europa de Sud Est, incluzând România, Bulgaria, Grecia, Moldova și Țările Adriatice (Serbia, Albania, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Kosovo), deservind o piață potențială de peste 60 milioane consumatori. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din București.

Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
Oana Bejan 002
Oana Bejan preia o nouă funcție în cadrul Danone România
Danone România anunță o nouă schimbare în cadrul companiei și, începând cu luna iunie, Oana Bejan devine Country Topline Unit Leader Danone...
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și o rată de...
Adrian Pascu, Danone: Momentan, păstrarea continuității activităților zilnice este prioritară
Adrian Pascu, Danone: Momentan, păstrarea continuității activităților zilnice este prioritară
Multinaționalele care activează pe piața din Ucraina au avut ca prioritate siguranța angajaților, acesta fiind și cazul Danone, sucursala...