Veniturile Aquila, creștere de 18% în prima jumătate a acestui an. Profitul, afectat de noile taxe impuse de stat
Aquila, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat primul semestru din 2024 cu venituri de aproape 1,3 miliarde de lei, cu 18% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele obținute au fost susținute de creșterea organică în segmentul de distribuție și de cele trei companii a căror achiziție a fost finalizată în 2024.
„Prioritatea noastră în primele șase luni a fost consolidarea poziției pe piața serviciilor integrate de distribuție și logistică din România și Republica Moldova, precum și setarea cadrului pentru realizarea sinergiilor în urma celor trei companii achiziționate în acest an. De asemenea, continuăm discuțiile pentru achiziționarea altor companii deja atent analizate. Deși am înregistrat venituri record în acest semestru, suntem în continuare atenți la oportunitățile care ne pot conduce spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021, conform strategiei asumate. Am continuat creșterea organică și dezvoltarea brandurilor proprii. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare organizat, care au înregistrat vânzări mai mari cu 35%, respectiv 29%. Integrarea companiilor Romtec Europa, Parmafood Group Distribution și Parmafood Trading a contribuit la extinderea portofoliului Aquila cu peste 120 de branduri, locale și internaționale, cu o contribuție adițională de 5% la vânzări”, a explicat Cătălin Vasile, CEO Aquila.
Brandurile proprii, Gradena, La Masă și Yachtis, continuă să reprezinte unul din obiectivele noastre strategice de dezvoltare, în acest sens fiind înregistrată o creștere a veniturilor aferente de 16% în primul semestru al anului comparativ cu perioada similară din 2023.
EBITDA a înregistrat o creștere de 11% față de primul semestru al anului anterior, ajungând la 77 milioane de lei, cu o marjă EBITDA realizată de grup de 6%. Profitul net înregistrat în primul semestru din 2024 este de 35 milioane de lei, influențat și de noile măsuri suplimentare de taxare impuse de către autoritățile centrale.
Prioritățile companiei pentru anul 2024 rămân integrarea celor trei companii recent achiziționate, precum și creșterea vânzărilor brandurilor proprii. Pentru anul în curs, compania și-a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru mijloace de transport și echipamente de depozit, în linie cu obiectivele de sustenabilitate.
Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în distribuție, logistică și transport. Compania vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena (legume și fructe congelate), LaMasă (semipreparate congelate din carne), Yachtis (produse congelate de pește și fructe de mare), precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.
Prin achiziția Romtec, compania și-a adăugat în portofoliu peste 20 de branduri de produse pentru întreținerea autoturismelor, dezvoltate în România, printre care Jet Xpert, Clima Xpert și Brake Xpert, și deține o unitate de producție în Iași. De asemenea, în anul 2024, odată cu achiziționarea companiilor Parmafood, portofoliul Aquila s-a extins cu peste 100 de branduri cu notorietate națională și internațională, printre care Tabasco, Calvo, Mutti, Kikkoman, Serena Wines, La Molisana, Frescobaldi.
Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell. Compania a obținut nota maximă, 10, în cadrul evaluării VEKTOR efectuată de Asociația Română pentru Relația cu Investitorii – ARIR.