Veniturile Aquila, creștere de 17% în primele nouă luni ale anului

AQUILA, unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, a înregistrat venituri de aproximativ 2,5 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie 2025, în creștere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția a fost susținută în principal de creșterea organică și sinergiile create în segmentul de afaceri distribuție, care au generat aproximativ 95% din cifra de afaceri a companiei. Profit în creștere cu 47% pentru Aquila

„Integrarea companiilor achiziționate și investițiile realizate în ultimii ani au generat sinergii vizibile în 2025, care se reflectă în trendul ascendent al veniturilor și EBITDA. Acestea vor continua să se amplifice pe măsură ce vânzările ating potențialul optim. În luna noiembrie aniversăm patru ani de la listarea companiei la Bursa de Valori București, un moment cheie în evoluția AQUILA, când ne-am asumat obiectivele ambițioase de a crește cifra de afaceri cu 50% și de a dubla EBITDA până în 2026, având ca reper anul listării. Considerăm că EBITDA reflectă cel mai corect performanța operațională și sustenabilitatea modelului nostru de afaceri. Ne menținem pe o traiectorie solidă de creștere și dispunem de toate instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor propuse pe termen mediu, acordând în același timp atenție constantă evoluțiilor fiscale și macroeconomice, ce pot influența temporar nivelul profitabilității”, a explicat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.

În primele nouă luni din 2025, în structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 18%, respectiv 21%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 4%. Avansul veniturilor din segmentul distribuție reflectă dezvoltarea organică, atragerea de noi linii de afaceri și sinergiile operaționale realizate în urma integrării companiilor achiziționate. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost canalul HoReCa (+30%) și de vânzare retail tradițional (+25%). În segmentul logistică, compania a implementat proiecte noi care au contribuit atât la avansul veniturilor, cât și la consolidarea modelului de afaceri integrat.

Vânzările aferente brandurilor proprii, care includ 126 de articole, au depășit 105 milioane de lei, în creștere cu 19% față de perioada ianuarie-septembrie 2024. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au înregistrat un avans de 18%, iar cele din categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) au crescut cu 29%.

În perioada ianuarie - septembrie 2025, EBITDA a continuat trendul ascendent, cu un avans de 5%, până la 130 milioane de lei. Profitul net aferent primelor nouă luni din 2025 s-a situat la 34 milioane de lei, în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare, în principal, a majorării costurilor cu salariile și a diferențelor de curs valutar, precum și a impozitului minim de 1% pe cifra de afaceri, procentul de impozitare ajungând la aproximativ 50% din profitul brut înregistrat în România.

AQUILA este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuția, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum și activități de producție. Cu o prezență extinsă în Republica Moldova și Ungaria, compania oferă soluții eficiente și personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanțului de aprovizionare. Prin infrastructura modernă și rețeaua extinsă în trei țări, AQUILA asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiționale, rețele moderne de retail și platforme online.

Portofoliul AQUILA, format din peste 15.000 de produse, include atât mărci proprii precum Gradena, LaMasă și JetXpert, cât și branduri globale de renume, precum Kinder, Lavazza, Whiskas și Mutti. Prin cele patru achiziții recente, compania și-a consolidat poziția în piața regională, oferind clienților o gamă extinsă de produse, atât bunuri de larg consum, cât și soluții pentru întreținerea autoturismelor și echipamente de protecție a sănătății și a siguranței muncii. AQUILA operează prin patru canale principale de distribuție, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar și sinergii cu companiile achiziționate și deține cea mai extinsă și performantă flotă de distribuție din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.

În 2024, AQUILA a înregistrat venituri record, de aproape trei miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior, susținute de strategia de creștere bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii.

Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori București (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul AQUILA fac parte șase companii AQUILA Part Prod Com SA (compania-mamă) și filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL și KITAX Kft din Ungaria. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii MSCI Frontier şi MSCI România. În 2024, prețul acțiunii AQUILA a înregistrat o creștere de peste 25%, poziționând compania în top creșteri din indicele BET.

Cu peste 3.500 de angajați, inclusiv 5% străini, AQUILA susține o cultură organizațională bazată pe diversitate și incluziune. AQUILA este dedicată creării de valoare pe termen lung pentru investitori, angajați și comunități, integrând principiile ESG în strategia sa de afaceri. Prin inițiative durabile, transparență dovedită de scorul maxim VEKTOR by ARIR 10 și eficientizarea operațiunilor, compania promovează un mediu de lucru incluziv și un angajament ferm față de comunitățile în care activează. Pentru performanțele realizate în domeniul ESG compania a fost recompensată în anul 2024 cu medalia de bronz EcoVadis.

Stocul spațiilor industriale și de logistică a depășit borna de 7 milioane metri pătrați
Suprafața închiriabilă de spații de logistice și industriale, creștere cu 30% peste nivelul din 2024 
Volumul spațiilor logistice și industriale închiriate în primele nouă luni ale anului a totalizat circa 750.000 metri pătrați, reprezentând o...
Proiectele de retail livrate în primele nouă luni din 2025 au depășit suprafața înregistrată în întreg anul trecut. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Proiectele de retail livrate în primele nouă luni din 2025 au depășit suprafața înregistrată în 2024
Livrările de noi proiecte de retail la nivel național au depășit în primele nouă luni ale acestui an nivelul înregistrat pe tot anul 2024, iar...
Andrei Brinzea Partner Business Development Cushman Wakefield Echinox
Investițiile în energie verde și materii prime critice, elemente cheie pentru piața logistică și industrială
Cererea pentru spații industriale și logistice în Europa, inclusiv România, va crește semnificativ în următorii ani, impulsionată de...
Raben Logistics România se extinde cu un nou depozit în Bacău. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Raben Logistics România se extinde cu un nou depozit în Bacău
Raben Logistics România continuă procesul de extindere strategică și anunță relocarea operațiunilor din Roman într-un spațiu logistic mult...