Goldbach Group atrage o investiție de peste 5,3 mil. euro pentru dezvoltarea a patru noi parcuri de retail
Goldbach Group încheie un parteneriat strategic cu Hubix, companie românească de management şi investiţii, și atrage o investiție de peste 5,3 milioane de euro pentru dezvoltarea a patru noi parcuri de retail sub brandul K2. 
Parteneriatul combină experiența Goldbach Group în dezvoltarea de parcuri de retail cu expertiza Hubix în structurarea finanțărilor și atragerea capitalului privat printr-o comunitate consolidată de investitori. Valoarea brută de dezvoltare (Gross Development Value) a celor patru parcuri de retail la finalizarea acestora este estimată la 24 milioane de euro.
Investiția vizează un parc de retail în Târgu Mureș, care va include două faze de dezvoltare, și alte trei proiecte în Drobeta Turnu Severin, Ștefăneștii Noi (județul Argeș) și Șimian (județul Mehedinți). Cele patru parcuri de retail dezvoltate în cadrul parteneriatului dintre Goldbach Group și Hubix urmează să fie inaugurate în perioada decembrie 2026 – începutul anului 2027. Odată cu finalizarea lor, portofoliul de parcuri de retail al K2 Retail Properties, parte a Goldbach Group, va fi extins cu o suprafață închiriabilă de peste 12.000 mp, ajungând astfel la 25.000 mp, respectiv 15 parcuri de retail operaționale.
„Atragerea unui investitor strategic precum Hubix în dezvoltarea celor patru noi proiecte de parcuri de retail K2 ne oferă posibilitatea de a beneficia de experiența echipei Hubix, pentru a susține finalizarea și operarea lor eficientă. Hubix aduce în acest parteneriat un aport esențial prin profesionalismul în atragerea și structurarea capitalurilor, respectiv în poziționarea și strategia de valorificare a investițiilor. Goldbach Group își va menține implicarea în stabilirea direcțiilor strategice ale proiectelor, astfel încât ele să îndeplinească obiectivele noastre de calitate și sustenabilitate. În același timp, vom continua să ne concentrăm pe creșterea portofoliului nostru de parcuri de retail, menținându-ne angajamentul de a dezvolta proiecte adaptate nevoilor pieței și așteptărilor clienților, care să aducă beneficii pe termen lung comunităților locale”, spune Florentin Avădanei, fondator și co-CEO Goldbach Group.
„Parteneriatul cu Goldbach Group reprezintă un pas firesc în strategia Hubix de a construi un portofoliu diversificat și solid de investiții, adăugând astfel în portofoliul nostru componenta de retail modern, un segment care rămâne extrem de rezilient în România. Venim nu doar cu capital, ci și cu un ecosistem complet de expertiză în structurarea finanțărilor, due-diligence, guvernanță și operare, astfel încât fiecare proiect să aibă un parcurs predictibil și scalabil. Avem încredere în viziunea K2 Retail Properties și în capacitatea Goldbach Group de a livra proiecte relevante pentru comunitățile locale. Prin acest parteneriat accelerăm extinderea portofoliului Hubix, dar și oportunitățile pentru investitorii din comunitatea noastră”, adaugă Daniel Tudor, Co-Founder & Chief Investment Officer, Hubix.
Primul acord de tip Equity Investment a fost încheiat între Goldbach Group și Hubix pentru dezvoltarea parcului de retail K2 Târgu Mureș, respectiv o galerie comercială non-food. Proiectul include două faze de dezvoltare, cu o suprafață totală închiriabilă (GLA) de 6.716 mp. Prima fază a parcului acoperă 3.016 mp, iar cea de-a doua 3.700 mp.
K2 Târgu Mureș beneficiază de câteva avantaje strategice, printre care proximitatea unei ancore food – un magazin Lidl România – de care parcul de retail va fi conectat direct. Parcul este amplasat lângă ansamblul Maurer Residence Târgu Mureș și în apropierea altor zone comerciale și rezidențiale în curs de dezvoltare, ceea ce asigură un flux pietonal și rutier constant. Zona are o populație estimată la peste 70.000 de locuitori pe o rază de 2 km, cu potențial de extindere în localitățile limitrofe, precum Sâncraiu de Mureș.
Parcul de retail K2 Drobeta are o suprafață totală închiriabilă de 2.864 mp și va include un magazin Penny și o galerie comercială non-food, dezvoltate pe un teren de 9.410 mp. Ancora food acoperă 1.220 mp, iar zona non-food 1.644 mp, destinată brandurilor complementare, serviciilor și operatorilor locali.
Proiectul este amplasat pe una dintre arterele principale ale orașului, în apropierea gării și portului, beneficiind de acces facil și de un flux constant de trafic auto și pietonal, atât din partea locuitorilor, cât și a persoanelor aflate în tranzit.
Celelalte două parcuri de retail dezvoltate în Ștefăneștii Noi și Șimian vor avea suprafețe închiriabile de 1.285 mp, respectiv 1.770 mp.
K2 Retail Properties a deschis primul parc de retail sub brandul K2 la Râșnov, județul Brașov, în 2024, acesta fiind închiriat integral unor retaileri internaționali. Ulterior, K2 Retail Properties a achiziționat opt galerii de retail food și non-food în Zărnești, Huși, Moreni, Motru, Oravița, Orăștie, Titu și Vălenii de Munte.
În martie 2025, K2 Retail Properties a inaugurat Lidl Berceni, parte a parcului de retail K2 Berceni, cea de-a zecea locație din portofoliu. Proiectul va fi completat în 2027 cu o galerie de retail non-food.
Hubix accelerează diversificarea portofoliului său de investiții cu componenta de retail, după startul de succes a două proiecte majore de regenerare urbană: unul în Cluj (Citius) și unul în Sibiu (The Lake Home), ambele dezvoltări rezidențiale cu funcțiuni mixed-use și poziționare strategică în cele mai dinamice zone ale orașelor. De asemenea, Hubix pregătește lansarea unui proiect rezidențial important în cea mai efervescentă zonă din București – Pipera – în proximitatea principalului pol de business al Capitalei, consolidând astfel direcția de expansiune și diversificare a portofoliului companiei.








