Lăptăria cu Caimac atrage o nouă rundă de finanțare de pe piața de capital

Agroserv Măriuța SA, compania care deține brandul Lăptăria cu Caiman, a atras patru milioane de euro printr-un plasament privat de acțiuni, după ce la finalul anului trecut compania atrăgea finanțare prin intermediul unei emisiuni de obligațiuni. Acum, acțiunile vor fi listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare de la Bursa de Valori București, aceasta fiind cea mai mare ofertă de acțiuni realizată până acum pe această piaţă. Lăptăria cu Caimac atrage o nouă rundă de finanțare de pe piața de capital

Compania a oferit 431.020 de acțiuni spre vânzare, emise prin majorare de capital social. Prețul a fost de 45 de lei pe acţiune, iar oferta s-a adresat unui număr de până la 150 de investitori. Plasamentul a fost suprasubscris de 3,6 ori, în total fiind înregistrate subscrieri de aproximativ 70 milioane de lei, în condiţiile în care subscrierea maximă pe investitor a fost limitată la 1 milion de lei. În urma încheierii cu succes a plasamentului, evaluarea companiei Agroserv Măriuța se situează acum la aproximativ 16 milioane euro.

Lăptăria cu Caimac reprezintă primul business cu activitate în domeniul lactatelor care urmează să se listeze pe piața AeRO a BVB, după ce în noiembrie 2020 a listat o emisiune de obligaţiuni de trei milioane de euro, cu o dobândă de 5,25% și scadență în 2025.

„Compania a revenit în atenția investitorilor prin acest plasament privat de acțiuni și ne-am bucurat de interesul în creștere al acestora. Este un al doilea pas major pentru noi, după listarea de obligațiuni în iarnă”, susține Adrian Cocan, Manager de proiect al Lăptăriei cu Caimac.

„Povestea Lăptăriei cu Caimac pe BVB continuă şi ne bucurăm că avem oportunitatea să le fim alături pe acest drum. Dacă în noiembrie lansam o emisiune de obligațiuni, acum a venit rândul acțiunilor, iar succesul plasamentului privat, care este cel mai mare de până acum pe piaţa de acţiuni a sistemului multilateral de tranzacţionare - SMT, ne arată că apetitul investitorilor este foarte ridicat atunci când vine vorba de investiții în afaceri locale de calitate”, completează Daniela Secară, Director General, BT Capital Partners.

Următorul pas este pregătirea documentelor necesare pentru admiterea acțiunilor la tranzacționare pe Sistemul Multilateral al Bursei de Valori București. Lăptăria cu Caimac își propune ca prima zi de tranzacționare să aibă loc în termen de o lună, sub simbolul MILK.

„În urmă cu aproape doi ani, în cadrul Galei Made in Romania, Lăptăria cu Caimac era premiată de BVB și intra în Liga BVB, primind cele mai multe voturi în etapa de Vot Public. Tot atunci, compania anunța intenția listării la BVB. De atunci, compania a atras 7 milioane de euro, prin emisiunea de obligațiuni și cea de acțiuni, ceea ce dovedește că investitorii au încredere în planurile de dezvoltare ale companiei așa cum clienții au încredere în produsele Lăptăria cu Caimac”, declară Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

Fondurile obținute din listarea acțiunilor vor fi folosite pentru dezvoltarea fabricii, ceea ce implică construirea unei stații de spălare sticle și borcane, sisteme de utilități și depozitare ambalaje în diverse stadii.

„Am crescut continuu de la lansarea fabricii, am ajuns astăzi la un număr de 15 produse pe raft, iar cifrele lunare ale ambalajelor puse în piață devin extrem de importante. Construim secția de unt și brânză și mărim capacitățile de producție a acidofilelor. Economiile apărute în urma reutilizării ambalajelor vor fi foarte importante pentru profitabilitatea companiei, pentru capacitatea viitoare de a susține dezvoltarea. Ne dorim realizarea unui sistem național de recuperare și refolosire ambalaje, destinat consumatorilor. Cea mai costisitoare componentă este stația de spălare sticle și borcane, care constă într-o hală cu mai multe sectoare de depozite, dar și o cameră curată, destinată roboților și utilajelor care vor realiza spălarea și dezinfectarea ambalajelor. Impactul asupra mediului va fi unul major și acest proiect vine în completarea multor altora deja realizate, ce au implicat procese modificate pentru a reduce consumurile de apă, energie, dar și emisii de carbon. Continuăm pe drumul ambițios asumat, acela de a deveni o companie carbon neutral până în 2030”, explică Adrian Cocan.

Agroserv Măriuța SA a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac. În urma unor investiții care s-au ridicat la peste cinci milioane de euro, fabrica de procesare a ajuns la o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi.

Proprietarul Lăptăria cu Caimac, creștere de 25% după prima jumătate a acestui an
Proprietarul Lăptăria cu Caimac, creștere de 25% după prima jumătate a acestui an
Agroserv Măriuța, deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de 25,6 milioane de lei în primul semestru din...
Lăptăria cu Caimac, debut pe piața AeRO a BVB
Lăptăria cu Caimac, debut pe piața AeRO a BVB
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de produse lactate Lăptăria cu Caimac, a debutat vineri, 21 mai, pe piața AeRO a Bursei de...
Proprietarul brandului Lăptăria cu Caimac atrage finanțare pe piața de capital
Proprietarul brandului Lăptăria cu Caimac atrage finanțare pe piața de capital
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de lactate premium Lăptăria cu Caimac a listat prima emisiune de obligațiuni a societății pe...
Lăptăria cu Caimac obține finanțarea de 3 mil. € printr-un plasament privat de obligațiuni
Lăptăria cu Caimac obține finanțarea de 3 mil. € printr-un plasament privat de obligațiuni
Agroserv Măriuța SA, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat plasamentul privat de obligațiuni prin care a atras 3...