Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi, a raportat pentru anul 2023 volume de 186,8 milioane de unit cases. Rezultatul marchează un declin de 8% prin comparație cu anul 2022, când volumele comercializate s-au ridicat la 203,7 milioane de unit cases, potrivit raportului financiar publicat de companie.
„Volumele din România au scăzut cu 8,3%, reflectând un consumator care se confruntă cu provocări şi un consum care a scăzut în primele nouă luni ale anului. Trendul s-a îmbunătăţit în trimestrul al patrulea, volumele revenind pe un trend ascendent. Categoria băuturilor carbonatate s-au redus cu mid single digits ( în jur de 4-6%), în ciuda faptului că brandul Coca-Cola Zero a crescut cu low single digit (sub 5%), iar categoriile de energizante și cea de cafea au avut o creștere de peste 10% (strong double digit). Băuturile necarbonatate au scăzut cu highteens (15-19%)”, este precizat în raportul citat.
Regiunea piețelor emergente, care include și piața locală, a raportat în 2023 o cifră de afaceri 4,73 miliarde de euro, în creștere cu 5,2% prin comparație cu anul anterior. Din perspectivă organică avansul a fost de 19,9%, în timp ce volumele tranzacționate s-au ridicat la 1,73 miliarde de unit cases. În total business, regiunea piețelor emergente are o pondere de 615 din perspactiva volumelor tranzacționate, în timp ce valoric, regiunea generează 46% din total vânzări.
Per total grup, Coca-Cola HBC a înregistrat în 2023 volume de 2,83 miliarde de unit cases, bifând un avans de 4,6%. La nivelul cifrei de afaceri creșterea a fost de 10,7%, până la valoarea de 10,18 miliarde de euro.
În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.