Investiție de 5 milioane de lei într-un parc fotovoltaic la fabrica Coca-Cola din Timișoara
Fabrica Coca-Cola din Timișoara împlinește 30 de ani de activitate și marchează această aniversare printr-o investiție strategică în sustenabilitate: primul parc fotovoltaic din rețeaua Sistemului Coca-Cola din România, în valoare de cinci milioane de lei. 
Povestea fabricii din Timișoara a început în 1993, când primele sticle de Coca-Cola au fost distribuite pe piața locală. Unitatea de producție din Timișoara a fost inaugurată oficial doi ani mai târziu, în 1995, devenind între timp un hub strategic pentru grupul Coca-Cola HBC. Fabrica produce anual aproximativ 284 milioane de litri de băuturi și exportă către 15 țări, beneficiind de procese complet automatizate și tehnologii digitale moderne.
Compania a inaugurat lângă unitatea de producție un parc fotovoltaic, investiția ridicându-se la cinci milioane de lei. Din această sumă aproximativ 1,5 milioane de lei, adică 47% din costurile eligibile pentru construcție, echipamente și panouri, au fost acoperiți printr-un grant obținut prin Fondul de Modernizare al Uniunii Europene. Noua instalație va asigura aproximativ 20% din necesarul anual de electricitate al fabricii și va reduce emisiile de CO₂ cu aproape 1.200 de tone pe an. Cele 1818 panouri fotovoltaice ocupă o suprafață de aproximativ un hectar.

„Această investiție este o dovadă clară a angajamentului nostru pentru un viitor mai verde și pentru atingerea obiectivului Coca-Cola HBC de a reduce la zero net emisiile pe întregul lanț de valoare, până în 2040. Parcul fotovoltaic din Timișoara este o soluție sustenabilă care ne permite să producem local, mai responsabil”, a declarat Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România.
Prezent de 34 de ani pe piața românească, Sistemul Coca-Cola, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a generat anul trecut 911 milioane de euro valoare adăugată, echivalentul a 0,26% din PIB, din care 502 milioane de euro reprezintă contribuția lanțului de valoare la bugetul de stat.
„Pentru fiecare euro cheltuit pe produsele noastre, 64 de cenți rămân în economia națională prin salarii, taxe și investiții. Coca-Cola este un brand global, dar un business profund local - producând băuturile noastre în cele trei fabrici din Timișoara, Ploiești și Poiana Negrii”, a subliniat Mark Docherty, General Manager Coca-Cola România.
Conform Studiului de Impact Socio-Economic pentru 2024, achizițiile de bunuri și servicii de pe piața românească au depășit 216 milioane de euro, iar 86% dintre furnizori parteneri sunt locali. Activitatea companiei susține 20.700 de locuri de muncă directe și indirecte, dintre care 1.560 sunt angajați ai Sistemului Coca-Cola România, fiecare job direct sprijinind încă 12 pe lanțul valoric.
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, deservind 715 milioane de consumatori și acoperind 29 de țări și trei continente. Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România deține în cele trei fabrici 15 linii de îmbuteliere și produce anual peste un miliard de litri de băuturi răcoritoare. De asemenea, compania gestionează 14 depozite (proprii sau închiriate) și numără în medie 1.500 de angajați.








