DS Smith: Ambalajul sustenabil poate reduce costurile livrării eCommerce cu până la 41%
DS Smith, parte a grupului International Paper și lider global în soluții de ambalare sustenabilă, lansează noi perspective asupra modului în care ambalajele inteligente pot reduce costurile livrării eCommerce – în special în etapa „last mile”, care reprezintă până la 41% din costul total al lanțului logistic.
„În România, vedem o creștere semnificativă a interesului pentru ambalaje circulare. Clienții din eCommerce caută soluții care să îmbine sustenabilitatea cu eficiența operațională. Ambalajul nu mai este o cutie – este o decizie strategică”, explică Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging Romania.
Cum poate fi optimizată ambalarea în eCommerce? Având în vedere reglementărilor europene (PPWR), 56% dintre clienți folosesc deja ambalaje reciclabile, iar 49% reduc semnificativ spațiul rămas gol în ambalaj. Astfel, adaptarea ambalajelor la produse, simplificarea gamei de ambalare și eliminarea sau înlocuirea materialelor care nu se pot recicla pot duce la reducerea costurilor.
Facilitarea unor decizii bazate pe date concrete, datorită instrumentelor digitale unice, care calculează costurile soluțiilor de ambalare în tot ciclul logistic, ca parte integrantă a operațiunilor reprezintă o altă modalitate de optimizare, urmată de testare și validare înaintea implementării, pentru reducerea riscurilor operaționale, inclusiv posibilitatea adăugării unor senzori în interiorul coletelor, care să colecteze date din teren în timp real.
Totodată, consultanța personalizată și un audit al procesului de ambalare, plus dezvoltarea ambalajului în jurul produsului pot contribui la reducerea costurilor cu livrarea în eCommerce. Iar în ceea ce privește reducerea daunelor și a retururilor prin design optimizat, posibilitatea adăugării unor caracteristici de sigilare, deschidere și resigilare sustenabile sau design anti-furt pot avea rezultate optime.
„Designul sustenabil aduce economii reale și loialitate din partea consumatorilor”, concluzionează Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging Romania.



