Coca-Cola HBC România și Carrefour implementează primele două proiecte în cadrul parteneriatului pentru sustenabilitate

După lansarea colaborării în cadrul Planului de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), un parteneriat fără caracter financiar care are ca scop reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și scăderea emisiilor de carbon, dezvoltat la nivel global de Carrefour și implementat local împreună cu Coca-Cola HBC România – cele două companii anunță progresul înregistrat în cadrul primelor două inițiative: campania de conștientizare adresată consumatorilor și un program mai amplu, axat pe optimizarea planificării comenzilor și a livrărilor. Coca-Cola HBC România și Carrefour implementează primele două proiecte în cadrul parteneriatului pentru sustenabilitate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Prezentă în peste 150 de magazine Carrefour din întreaga țară, campania de conștientizare adresată consumatorilor a promovat portofoliul Coca-Cola produs local, disponibil în sticle, excluzând etichetele și capacele, fabricate din 100% plastic reciclat (rPET). Sticlele din rPET au o amprentă de carbon semnificativ mai mică decât cele realizate din PET virgin. În cadrul campaniei, consumatorii au fost invitați să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informații suplimentare despre rPET, și printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea și promovarea termenilor legați de sustenabilitate. Inițiativa a subliniat modul în care angajamentele de sustenabilitate se traduc în acțiuni concrete, în care consumatorii pot să se implice direct. În acest sens, o promoție în magazine, derulată prin aplicația Carrefour Act For Good, a recompensat consumatorii pentru alegerile lor. La achiziția de produse Coca-Cola în ambalaje rPET, în valoare de minimum 20 lei, consumatorii au primit un voucher de 5 lei în aplicație, pe care îl puteau utiliza la următoarele cumpărături.

În paralel, cele două companii lucrează și la eficientizarea aspectelor logistice. Programul operațional include măsuri complementare pentru a optimiza procesul de distribuție între Coca-Cola HBC România și Carrefour, având un impact direct asupra emisiilor de CO₂. Prima inițiativă, deja implementată în 13 din cele 35 de hypermarketuri Carrefour, se concentrează pe optimizarea planificării comenzilor și reducerea frecvenței livrărilor – de la cinci la patru zile pe săptămână – menținând aceleași volume de produse. Totodată, Coca-Cola HBC România introduce remorci ușoare în colaborarea cu Carrefour, permițând transportul unui volum mai mare de produse pe cursă.

„Suntem mândri de această colaborare, care reunește eforturile ambițioase ale companiilor noastre în domeniul sustenabilității. Sustenabilitatea este o valoare comună care ne definește și face parte integrantă din activitatea noastră, nu doar în relația cu consumatorii, ci și cu partenerii din retail. Suntem convinși că, lucrând împreună, putem progresa și mai mult, prin abordarea unor aspectele esențiale ale colaborării noastre. Pe lângă campania din magazine care evidențiază rolul ambalajelor reciclate, am făcut și un pas concret în zona de logistică, printr-o planificare și un transport mai eficiente, reducând astfel impactul asupra mediului. Și acesta este doar începutul colaborării noastre, parte dintr-un amplu acord global care ne va ajuta să facem pași semnificativi înainte, apropiindu-ne de atingerea obiectivelor noastre de sustenabilitate”, declară Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România.

„Ne bucurăm să contribuim, alături de partenerii noștri, Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, la consolidarea unor soluții sustenabile cu impact real: de la educație și responsabilitate, până la reducerea impactului emisiilor de CO₂ asupra mediului. Acest parteneriat este o inovație în termeni de colaborare, în care două companii își aliniază expertiza și resursele cu scopul de a crea un category management sustenabil, ce depășește zona de business și generează valoare pe termen lung pentru comunități și pentru mediu. Ca parte a acestui efort comun, estimăm reduceri anuale importante ale emisiilor de CO₂, prin optimizarea livrărilor și utilizarea remorcilor ușoare. Astfel, dovedim că sustenabilitatea este un angajament pe termen lung”, declară Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

Colaborarea dintre Coca-Cola HBC România și Carrefour are ca scop obținerea de beneficii concrete și măsurabile pentru mediu, pe termen scurt și lung. Planul de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP) a fost inițiat de Carrefour la nivel global drept un cadru de colaborare mai larg cu Sistemul Coca-Cola, incluzând parteneri strategici de îmbuteliere ai Companiei Coca-Cola precum Coca-Cola HBC în România, CCEP în Franța și Coca-Cola FEMSA în Brazilia, cu planuri de extindere în Europa și America Latină.

Sustain Ability, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității, revine cu o nouă ediție pe 26 februarie 2026. citeste mai mult pe revistaprogresiv.ro
Sustain Ability, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității, revine cu o nouă ediție pe 26 februarie 2026
Sustain Ability, evenimentul Progresiv dedicat integral sustenabilității, revine cu cea de-a patra ediție sub tema From Insight to Impact. Cum pot...
RoFlex proiect pilot pentru impulsionarea ambalajelor flexibile
RoFlex, proiect pilot menit să impulsioneze reciclarea ambalajelor flexibile, devine disponibil în România
RoFlex, un proiect-pilot național dedicat evaluării și îmbunătățirii sortării și reciclării ambalajelor flexibile provenite din deșeuri...
Bilanț RetuRO colectare ambalaje
SGR, aproape de pragul de opt miliarde de ambalaje colectate în cei doi ani de funcționare
La doi ani de la lansare, Sistemul de Garanție-Returnare se apropie de opt miliarde de ambalaje returnate, fiind vorba despre sticlă, PET și doze...
Grupul SGS preia Sami si Information Quality IQ
Grupul SGS își întărește portofoliul global prin două achiziții strategice
Grupul SGS, - lider mondial în testare, inspecție și certificare, a încheiat două noi achiziții semnificative. Prin preluarea unui pachet...
PepsiCo România adaugă 10 autovehicule de transport electrice în flota de distribuție
PepsiCo România adaugă 10 autovehicule de transport electrice în flota de distribuție
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, face un nou pas pentru un viitor sustenabil și adaugă în flota de...
tetra pak, mega image și partenerii lansează în românia primul proiect de colectare a ambalajelor de carton pentru băuturi și lactate
Cinci companii private duc reciclarea la următorul nivel: ambalajele din carton pentru suc și lactate, returnate la RVM 
Tetra Pak și Mega Image, în colaborare cu partenerii Maspex, Tomra și Brai Cata, lansează în România primul proiect din Europa de colectare la...