Auchan lansează Zero Risipă, un proiect menit să combată risipa alimentară

Începând din această lună, Auchan își încurajează clienții să contribuie activ la reducerea risipei alimentare și la protejarea mediului înconjurător prin implicarea în proiectul „Zero Risipă”. Acesta permite o mai bună valorificare a alimentelor cu un ciclu de viață redus, oferind totodată clienților avantajul unor prețuri mai mici, la numeroase produse proaspete și de larg consum.   Auchan lansează Zero Risipă, un proiect menit să combată risipa alimentară

Astfel, prin integrarea unei soluții IT inteligente, se permite identificarea automată a alimentelor care se apropie de termenul limită de valabilitate și care sunt în perfectă stare de consum conform legislației, precum și etichetarea acestora cu noul preț redus. Produsele din cadrul acestui proiect vor fi special semnalizate prin etichete galbene și expuse în zone dedicate din magazine, oferind clienților  posibilitatea de a le repera cu ușurință și de a le achiziționa la prețuri reduse. 

În prezent, proiectul se derulează în toate hipermarketurile din București și urmează a fi replicat, în următoarele săptămâni, la nivelul tuturor celor 33 de hipermarketuri Auchan din România.

Implementarea acestui proiect vine ca o soluție la impactul imens pe care risipa alimentară îl are asupra mediului înconjurător. Potrivit studiilor Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite, anual, la nivel global, 1,3 miliarde de tone de mâncare sunt aruncate, în timp ce în România o treime din alimente ajunge la gunoi.

„Combaterea risipei alimentare reprezintă o direcție și o misiune de importanță strategică pentru grupul Auchan Retail, inclusiv pe plan local. Prin Zero Risipă, ne propunem să sensibilizăm consumatorii legat de magnitudinea impactului risipei alimentare asupra mediului înconjurător, dar și asupra economiei și a costurilor de pe întreg lanțul de distribuție: de la producător, până la clientul final. De asemenea, ne dorim să creștem nivelul de conștientizare cu privire la un consum responsabil, cu scopul de a preveni și de a combate risipa alimentară. Implementarea acestei practici unitare la nivelul rețelei noastre, ne oferă tuturor oportunitatea de a ne implica activ în acest demers – atât noi, în calitate de retailer, cât și consumatorii, în mod direct, prin alegerea unor produse care se apropie de termenul limită de consum”, a menționat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan România.

Potrivit acesteia, momentan, produsele incluse în acest demers sunt cele ambalate și fac parte din categoriile brânzeturi, mezeluri, lactate, congelate, sărate, dulciuri, alimentație specială și mâncare pentru animale, urmând ca proiectul să fie extins și spre alte segmente de alimente.

Foto_ADV Auchan 20 martie
[P] CNBC.com anunță: Auchan România, singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”
Auchan Retail România este recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său în sustenabilitate, fiind primul și singurul retailer din...
Auchan Sky Garden inaugurare supermarket de mari dimensiuni Auchan
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în sudul Capitalei
Auchan România continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și deschide cel de-al nouălea supermarket de mari dimensiuni. Noul...
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Auchan Găvana remodelat in noul concept de hiperstore
Auchan duce la Pitești conceptul de hiperstore. Cum arată hipermarketul Auchan Găvana
Auchan continuă investițiile în dezvoltarea rețelei de magazine și în îmbunătățirea modelului de hipermarket, astfel că a extins în afara...
Auchan extinde programul Zero Risipă în cele 14 magazine de proximitate
Auchan extinde programul Zero Risipă în cele 14 magazine de proximitate
Începând din luna mai, programul Zero Risipă lansat de Auchan, un demers de combatere a risipei alimentare prin valorificarea alimentelor cu un...
 Auchan duce mai departe programul Zero Risipă
Auchan duce mai departe programul Zero Risipă
Împreună cu fiecare client, obiectivul strategic al Auchan Retail România este de a limita risipa alimentară, generând un stil de viață...