Volumele Coca-Cola HBC rămân pe trend ascendent pe plan local
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a încheiat cel de-al treilea trimestru al acestui an cu volume în creștere. De altfel, rezultatul pozitiv vine după o perioadă de scăderi, primele rezultate pozitive după anul 2020, încheiat pe minus de îmbuteliator, fiind raportate în primul semestru al acestui an. Astfel, compania a raportat pentru T3 un avans cuprins între 7% și 9% al volumelor comercializate prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
„În România, volumele au înregistrat o creștere high single digit, fiind susținute de recuperarea raportată de segmentul de băuturi necarbonatate care au bifat un plus de 10-15%. În plus, și volumele de băuturi carbonatate au înregistrat o creștere în jurul valorii de 5%, în timp ce segmentul de băuturi carbonatate pentru adulți a bifat un plus de 10-15%”, este precizat în raportul financiar.
Regiunea piețelor emergente, din care face parte și România, alături de Armenia, Belarus, Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, FYROM, Moldova, Muntenegru, Nigeria, Rusia, Serbia și Ucraina, a înregistrat un avans de 21,3% în volum, până la 395 milioane de navete (unit cases). Cât despre vânzările nete în regiune, producătorul și-a majorat veniturile în primul semestru al acestui an cu 23,7%, până la 972 de milioane de euro.
Potrivit raportului financiar, regiunea piețelor emergente a generat în trimestrul al treilea 56% din volumele comercializate și 45% din cifra de afaceri raportată de companie.
”Am raportat o accelerare puternică la nivel de performanță a businessului în T3, rezultate susținute de o execuție foarte bine pregătită pe durata sezonului, dar și de avansul raportat la nivelul piețelor emergente. Am raportat creșteri pe toate segmentele de produs prin comparație cu 2019, iar această performanță se datorează portofoliului nostru 24/7, adaptabilității strategiei route-to-market, capabilităților la nivel de management, dar și agilității echipelor noastre. În mediul inflaționist actual, care afectează toate industriile, atât uneltele de gestionare a creșterii veniturilor, cât și capacitatea de a ajusta prețul în contextul unor perspective și analize solide vor fi esențiale. Acțiunile noastre din 2021, precum și planurile pe care le avem pentru T4 și după ne vor ajuta să navigăm într-un mediu ce aduce numeroase provocări legate de costuri. Sunt încântat să reiterez îndrumările noastre pentru 2021 privind o redresare puternică a veniturilor neutre din punctul de vedere al fluctuației valutare și o extindere a marjei EBIT”, a declarat Zoran Bogdanović, CEO Coca-Cola HBC.
La nivel de grup, volumele Coca-Cola HBC au înregistrat o creștere de 13,1% până la 694 milioane de navete (unit cases), în timp ce vânzările nete au raportat un avans de 16,1% până la 2,12 miliarde de euro.





