Veniturile Purcari, creștere de 2% în 2020
Purcari Wineries Plc a anunțat rezultatele financiare preliminare consolidate pentru 2020, date care arată că veniturile grupului au înregistrat o creștere cu 2%, până la suma totală de 203,4 milioane de lei. Recuperarea s-a simțit în special la finalul anului trecut, raportul grupului arătând că veniturile au avut un avans de 7% în ultimul trimestru din 2020 față de același interval din 2019, accelerând de la creșterea de 5% în trimestrul al treilea.
„Sunt mândru de rezultatele demonstrate de echipa care a lucrat non-stop în acest an, pe fundalul unor provocări operaționale extraordinare cauzate de pandemie. Într-o industrie atât de fragmentată ca cea a vinului, orice criza oferă o multitudine de oportunități pentru jucătorii puternici și bine-capitalizați, precum Purcari. Sunt convins că ieșim într-o poziție mult mai puternică din această pandemie”, susține Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Totodată, profitul net a ajuns la 60,4 milioane de lei, în creștere cu 49% față de 2019, fiind impulsionat inclusiv de câștigurile generate de vânzarea participației deținute în cadrul Glass Container Company (GCC) către Vetropack, tranzacție realizată în decembrie 2020.
Creșterea anuală a fost susținută de rezultate foarte bune pe canalul de comerț modern, în țări precum România (+24%), Polonia (+13%), Ucraina (+11%), Țările Baltice (+19%), ce au compensat evoluțiile modeste în Moldova (-38%) și China (-44%).
În România, cea mai puternică creștere a fost înregistrată în trimestrul patru al anului trecut, avansul fiind de 20% față de perioada similară a anului 2019. Cumulat, la nivelul întregului an 2020, piața din România a înregistrat o creștere de 24%, evoluție susținută puternic de vânzările din comerțul modern, fapt ce a compensat cererea modestă din HoReCa. Cea mai bună performanță aparține brandului lider, Purcari, care a raportat o creștere de 31%.
În Moldova însă, vânzările au rămas sub nivelul din 2019 chiar dacă activitata comercială s-a îmbunătățit semnificativ în ultimele trei luni ale anului trecut. T4 a fost cel mai puternic trimestru în 2020 pentru toate brandurile pe piața din Moldova, reprezentând 43% pentru Bardar, 37% pentru Purcari și 32% pentru Bostavan din vânzările realizate pe parcursul întregului an de fiecare brand în parte. Moldova rămâne totuși piața cea mai dependentă de HoReCa și Duty-Free, fiind de altfel și cea mai afectată de pandemie.
Purcari Wineries Plc, proprietarul brandurilor Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar, reprezintă unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrala și de Est. Grupul gestionează în jur de 1.400 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în Romania și Moldova.
Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 30% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări.