Vânzările Coca-Cola în România, pe plus pentru al nouălea trimestru consecutiv
Coca-Cola HBC România a încheiat primele trei luni ale anului cu un avans de circa 5% (mid single digits n.r.) al volumelor tranzacționate, acesta fiind al nouălea trimestru consecutiv de creștere, potrivit raportului financiar publicat de companie.
”În România, volumele și-au menținut trendul pozitiv, toate categoriile din portofoliul companiei fiind pe plus în primul trimestru al anului, cu excepția apei. Băuturile carbonatate au înregistrat o creștere puternică, susținută în principal de avansul high single-digit (creștere de 7-9% n.r.) al brandului Coca-Cola”, se arată în raport.
La nivelul grupului, volumele au crescut cu doar 0,7% în primele trei luni ale anului față de aceeași perioadă a anului precedent ajungând până la 442 de milioane de navete (unit cases), în timp ce vânzările nete exceptând impactul cursului valutar au înregistrat un avans de 4,5%, până la 1,37 miliarde de euro.
”Businessul a înregistrat o creștere semnificativă a veniturilor în primul trimestru, iar volumele au crescut în majoritatea țărilor în care activăm, în ciuda impactului generat de data în care a fost Paștele anul acesta – vânzările fiind înregistrate în Q2. Inițiativele noastre comerciale continuă să ducă la rezultate bune, ceea ce ne sporește încrederea vizavi de performanțele în restul anului”, a declarat Dimitris Lois, CEO Coca Cola HBC.
La nivel de categorii, sucurile carbonatate au înregistrat la nivelul grupului o creștere de 1,3%, în timp ce vânzările de juice au avut un declin de 4,4%. Și vânzările de ceai și apă au fost pe minus în primul trimestru, cu o scădere de până în 4% (low single digits n.r.) pentru ceai și un ușor declin de 0,1% pentru apă. La polul opus se află categoria de energizante, care a a avut o creștere de 12,4% în volum.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de Coca-Cola la nivel mondial, cu operațiuni în 28 de țări și un volum de peste 2 miliarde de navete pe an.
În România, Coca-Cola HBC a avut vânzări de 167 de milioane de navete, în creștere cu 9% față de anul precedent. Potrivit celor mai recente rezultate financiare raportate de companie la Ministerul Finanțelor, Coca-Cola HBC a înregistrat în 2015 afaceri de 2,11 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, marcând cel mai bun an din istoria companiei pe plan local.





