Vânzări record pentru Henkel în primul semestru
Producătorul german Henkel a raportat pentru primul semestru o cifră de afaceri de 10,16 miliarde de euro, marcând o creștere organică de 3,1% față de aceeași perioadă a anului precedent, aceasta fiind prima dată în istoria companiei când a depășit pragul de 10 miliarde de euro în șase luni. Și la nivelul profitului, compania a înregistrat un avans de 12,3%, până la 1,57 de miliarde de euro, potrivit raportului financiar publicat de companie.
”Toate cele trei divizii de business au susținut acest rezultat. Laundry & Home Care (detergenți și produse de îngrijire a locuinței) a raportat o creștere organică de 2,5%, Beauty Care (îngrijire corporală) de 1,1% și Adhesive Technologies (adezivi) a înregistrat un avans la nivel organic de 4,4%”, se arată în raport.
Și dacă ne referim la segmentarea pe regiuni, vânzările organice au fost pe plus anul trecut, cele mai mari creșteri fiind înregistrate de America Latină și Africa/Orientul Mijlociu, care au bifat un avans de 7,1%, respectiv 6,8%. În Europa de Est majorarea a fost de 4,8%.
În ceea ce privește estimările pentru anul acesta, compania reiterează estimările făcute la începutul anului. Astfel, Henkel anticipează la nivelul grupului o creștere a vânzărilor organice între 2 și 4%, estimând că fiecare dintre cele trei divizii de business va înregistra o creștere de minimum 2%.
În România, Henkel este prezent din 1994 când a fost înființată compania Henkel România, ca parte a Henkel Central Easter Europe. Compania are în prezent circa 500 de angajaţi, iar portofoliul său cuprinde peste 30 de mărci, printre care Persil, Pur, Perwoll, Palette, Schauma, Syoss sau Ceresit și Moment. Henkel deține trei unități de producție în România pentru divizia de adezivi, amplasate în Pantelimon (Ilfov), Câmpia Turzii (Cluj) și Roznov (Neamț).





