Tranzacție de 1,16 miliarde de euro între giganții Kellogg și Ferrero
Ferrero a ajuns la un acord de preluare a brandului de biscuiți Keebler, dar și a diviziilor de snackuri cu aromă de fructe și înghețată a producătorului american Kellogg, valoarea tranzacției ridicându-se la 1,16 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari). Aceasta este a patra preluare a producătorului Nutella pe piața din Statele Unite din 2017 și până în prezent și are ca obiectiv extinderea pe o piață-cheie pentru ciocolată și biscuiți.
Diviziile care au fost vândute de Kellogg au înregistrat anul trecut vânzări nete de aproape 900 de milioane de dolari, au afirmat reprezentanții grupului american, adăugând că tranzacția se așteaptă să se încheie până la sfârșitul lunii iulie. Acordul Kellogg de a renunța la aceste divizii vine ca urmare a strategiei prin care compania se va concentra pe businessul de bază, respectiv producția de cereale. Un cuvânt de spus în această decizie l-a avut și trendul de sănătos, în ultima perioadă existând o cerere în creștere pentru produsele cu conținut scăzut de zahăr.
Giovanni Ferrero, președintele executiv al Ferrero, a menționat că preluarea diviziilor Kellogg a fost o decizie strategică pentru companie. ”Ferrero investește în acest business deoarece categoria de biscuiți reprezintă o parte semnificativă a consumului de dulciuri ca fenomen de snacking, un segment care vine în completarea activității principale a businessului producătorului Nutella”, a completat Marco Eccheli, directorul companiei de consultanță AlixPartners care a asistat Ferrero în această achiziție. El a adăugat că acordul va spori și puterea de negociere a companiei italiene cu marile lanțuri de magazine din S.U.A.
Ferrero, fondată în orașul Alba din nordul Italiei în 1946, se află într-o campanie de achiziții agresivă, sub conducerea lui Giovanni Ferrero, care a preluat compania după moartea tatălui său în 2015. Grupul, cunoscut în principal pentru crema de ciocolată Nutella și pentru pralinele Ferrero Rocher, cumpără mărci neglijate de la alți producători de renume, cu scopul de a le revigora prin investiții și inovare. Anul trecut, Ferrero a preluat divizia de dulciuri a Nestlé pentru 2,8 miliarde de dolari, iar în 2017 a achiziționat producătorul de ciocolată Ferrara Candy și Fannie May.
Ca rezultat al acestor tranzacții, veniturile Ferrero au ajuns la 12 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat în august 2018.





