Tipografia Rottaprint: Producția de etichete pentru sticlele de vin a crescut cu 12%

Rottaprint, tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile, a înregistrat o creștere de 12% a producției de etichete pentru clienții din industria vinului comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Tipografia Rottaprint: Producția de etichete pentru sticlele de vin a crescut cu 12%

Cele mai multe solicitări din partea producătorilor de vin s-au îndreptat către materiale pentru etichete cu design și caracteristici speciale, precum cele texturate, colorate în masă, rezistente la umiditate, dar și către vopselele termocromice pentru sticlele de șampanie, care indică temperatura optimă de servire. În ultimul an, majoritatea producătorilor de vin au optat pentru un design minimalist al etichetelor, fără să fie încărcat de multe culori.

Printre tendințele estimate de companie pentru anul viitor se numără: utilizarea materialelor sustenabile, cu componentă biodegradabilă sau cu conținut cât mai ridicat de material reciclat, designul din ce în ce mai minimalist, dar și înnobilări speciale, precum decupaje sau embosări, pentru evidențierea aspectului materialului în conceptul de design al etichetei. De asemenea, mulți dintre clienții companiei vor opta pe viitor și pentru tehnica mozaicului, un procedeu utilizat în realizarea unui design unic pentru etichetele de vin. Astfel, etichetele vor face parte vizual din aceeași gamă, însă acestea nu vor fi identice, fiecare având o notă de unicitate. 

„Cele mai multe dintre comenzile pentru etichete de vin se fac la final de vară, început de toamnă, perioadă care se suprapune cu momentul recoltei, când se ambalează vinul de anul trecut și astfel producătorii fac loc pentru noua recoltă. Observăm tot mai accentuat preferința producătorilor pentru materiale prietenoase cu mediul. Deja avem clienți care au apelat la alternative sustenabile, mai ales că aceste tipuri de materiale au și un aspect specific de care vor să profite din plin. În general, producția de etichete pentru vin s-a aflat în ultimii ani pe un trend ascendent, și chiar și în ultimul an, un an marcat de multe restricții, mai ales în industria HoReCa, am înregistrat creșteri semnificative ale numărului de comenzi”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

În prezent, în portofoliul de clienți Rottaprint se află branduri importante de producători de vin, printre care: Jidvei, Serve Ceptura, Domeniile Viticole Tohani, Budureasca, Liliac, Corcova, Rasova Wine sau Nachbil. Compania românească produce etichete pentru industria vinului și pentru export, în țări precum Ungaria sau Germania. Comparativ cu piața autohtonă, se păstrează aceleași trenduri legate de alegerea materialelor speciale și a înnobilărilor și în rândul producătorilor străini de vinuri.

Anul acesta, compania a alocat investiții totale de 1,5 milioane de euro, care au vizat și segmentul tehnologic prin achiziția și reînnoirea de utilaje, dar și îmbunătățirea produselor, cât și realizarea acestora într-un mod sustenabil, cu un impact cât mai redus asupra mediului înconjurător.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, județul Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia.

Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
În urma unor investiții de circa două milioane de euro realizate în 2023, din care aproximativ 75% au mers către achiziționarea de echipamente,...
Rottaprint: Investițiile în tehnologii au redus termenele de producție cu până la 2 zile
Rottaprint: Investițiile în tehnologii au redus termenele de producție cu până la 2 zile
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică cu capital 100% românesc, producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în...
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, au...
Rottaprint: Clienții resimt ”policriza”: lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren
Rottaprint: Clienții resimt ”policriza”: lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren
Brandurile din retail și FMCG își concentrează eforturile pe reducerea costurilor, în contextul creșterii prețurilor pentru materiile prime...