Studiu: Europenii alocă în medie șapte euro pentru o masă echilibrată acasă
O masă echilibrată acasă pentru o familie de patru persoane costă în medie șapte euro în UE, dar majoritatea familiilor au doar 5-6 euro în medie de cheltuit, dând prioritate proteinelor și glucidelor în detrimentul legumelor, care sunt surse de fibre, vitamine și minerale, conform studiului Mercury Plus 2025.
Europenii mănâncă și/sau iau gustări mai des, de la trei mese pe zi, anii trecuți, la aproximativ 4-5. Sandvișurile, lipiile umplute (wrap) și salatele se numără printre alegerile cu cea mai rapidă creștere în rândul europenilor, conform studiului Mercury Plus 2025. Preferințele în creștere în ceea ce privește alimentația sunt cele pentru mâncare la pachet sau acasă, pentru gătitul modern (cu friteuză cu aer cald) sau pentru preparatele tradiționale. Mesele și produsele bogate în proteine sunt foarte la modă în zilele noastre, dar 70% dintre europeni nu consumă suficiente fibre alimentare, 90% dintre aceștia neștiind că au această deficiență.
„Construim un ecosistem de produse și rețete care va permite familiilor europene să pregătească mese mai bune și mai echilibrate în fiecare zi. Pe de o parte, vom evolua portofoliul nostru spre soluții complete, ușor de preparat, dar și echilibrate nutrițional, iar pe de altă parte, ne dorim ca produsele noastre să fie partenerul ideal pentru alimentele proaspete (legume, carne, pește). Gustul este foarte important în cultura noastră culinară, iar pentru a mânca mai sănătos, consumatorii au nevoie de mai mult gust în preparatele nutritive. Maggi poate fi acel partener responsabil de gust, chiar și atunci când mâncăm o supă de legume simplă sau o salată”, explică Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est.
Produsele Maggi sunt prezente în trei din cinci bucătării din Europa. 90% din punctele de vânzare au cel puțin unul sau mai multe produse Maggi, constând în cuburi pentru supe, condimente, mixuri pentru rețete, supe, tăiței și mese gata preparate. Statistic, Maggi aduce gust și rețete echilibrate la aproximativ 1,8 miliarde de ocazii de a lua masa în fiecare an.
„Consumatorii mai tineri caută din ce în ce mai mult gusturi mai îndrăznețe din întreaga lume, bucătăria asiatică fiind liderul clar în toată Europa, cu cifre impresionante pentru preferințele tinerilor consumatori: 83% au încercat bucătăria indiană, 62% chinezească, 52% thailandeză și 50% japoneză”, potrivit Nicoletei Tupiță.
Nestlé are ambiția de a ajunge la 50% din ingredientele agricole cheie provenite de la fermierii care adoptă practici agricole regenerative până în 2030, față de aproximativ 20% în prezent. 60% din ingredientele cheie pentru produsele Maggi provin deja de la fermierii care practică agricultura regenerativă, cu ambiția de a ajunge la 80% până în 2030. Deja 100% din roșii și ceapă provin din agricultura regenerativă prin intermediul Programului de Aprovizionare Responsabilă Nestlé.
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN.



