Studiu: 85% dintre români au luat vitamine sau suplimente în pandemie

În contextul pandemiei, românii au devenit conștienți de importanța unui sistem imunitar puternic. Astfel, 85% dintre consumatori au luat în ultima lună vitamine, iar 79% au luat suplimente alimentare. În top 3 vitamine preferate se numără Vitamina C (49%), Vitamina D (41%) și Magneziu (40%). Totuși, dacă vitamina C este luată în proporții similare de bărbați și femei, cele din urmă iau în mai mare măsură decât bărbații atât vitamina D (46% femei vs. 36% bărbați), cât și magneziu (43% femei vs. 36% barbati). În ceea ce privește suplimentele alimentare, cele mai populare sunt suplimentele pentru imunitate (42%) și cele pentru protecția ficatului (21%), arată un studiu iSense Solutions. Studiu: 85% dintre români au luat vitamine sau suplimente în pandemie

Apetența pentru vitamine și suplimente pare să fie alimentată și de nivelul de stres cauzat de pandemie. Vitaminele sunt percepute ca fiind în strânsă asociere cu nivelurile de energie și vitalitate simțite atât la nivel fizic, cât și la nivel psihic. Sunt asociate cu un „boost” de energie care îmbunătățește performanțele, întărește sistemul imunitar și conferă o stare de bine a organismului.

Persoanele cu un nivel de stres ridicat sunt mai predispuse să ia Vitamina C (64% față de 49%) sau Vitamina D (58% față de 41%), conform nivelurilor de stres definite în Consumer Stress Score, un instrument de măsurare a gradului de stres al consumatorilor în pandemie, dezvoltat de iSense Solutions.

În ceea ce privește suma alocată, românii cheltuiesc în medie 84 de lei pe lună pentru a achiziționa vitamine și suplimente alimentare. Suma este mai mare în rândul femeilor (94 lei) decât în rândul bărbaților (72 lei). Din nou, cei cu un grad mai mare de stres în privința epidemiei cheltuiesc și mai mult pe vitamine și suplimente (113 lei pe lună).

Majoritatea persoanelor cumpără vitamine și suplimente alimentare din farmacii (62%) și din magazine naturiste (31%). Achiziția se face de obicei fără recomandare de la medic – 76% au cumpărat vitamine sau suplimente fără să aibă o prescripție medicală în acest sens. Motivele indicate de consumatori țin mai degrabă de prevenție (37%) și menținerea stării de bine (43%).

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions în perioada aprilie-mai 2021, pe un eșantion de 500 de respondenți.Fondată în 2014, compania oferă servicii complete de cercetare de piață și își propune să aducă un mix de inovație și eficiență pentru clienți.

Deloitte: Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an
Deloitte: Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an
Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în...
Cosmetic Plant relansează gama Vitamin C Plus
Cosmetic Plant relansează gama Vitamin C Plus
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, introduce trei produse noi în gama Vitamin C Plus, gamă care are la...
eMAG deschide un nou shop-in-shop online pentru un stil de viață sănătos
eMAG deschide un nou shop-in-shop online pentru un stil de viață sănătos
eMAG continuă seria magazinelor de tip shop-in-shop online și lansează  Nutrition & Vitamins Shop, dedicat vitaminelor, suplimentelor alimentare...
5 to go intră în categoria de apă cu vitamine
5 to go intră în categoria de apă cu vitamine
5 to go semnează un parteneriat cu brandul Viwa și intră în categoria de apă cu vitamine cu brandul 5 to go & Viwa Vitamin Water. Noua gamă...
Prețul, un fin diferențiator al cumpărătorilor
Prețul, un fin diferențiator al cumpărătorilor
Prețul joacă un rol important indiferent de perspectiva din care privim către triunghiul retailer-producător-cumpărător, contribuind la o...