Sticla Coca-Cola aniversează 100 de ani. Vezi cum a evoluat ”fața” celebrei băuturi
Coca Cola sărbătorește 100 de ani de la lansarea pe piață a sticlei Coca-Cola printr-o expoziție aniversară intitulată ”100 years in a bottle” (n.r.100 de ani într-o sticlă). Aceasta a fost inaugurată astăzi la Atlanta, în Georgia (SUA), unde se află și sediul Coca-Cola Company, potrivit LSA.
Coca-Cola lansează și o campanie dedicată acestei aniversări speciale și se va desfășura pe parcursul anului. Campania aniversară va cuprinde noi spoturi TV, activare în mediul digital, precum și o serie de expoziții semnate de artiști contemporani din întreaga lume, precum Andy Warhol, Norman Rockwell sau Peter Blake.
„Încă din 1915, design-ul unic și silueta sa distinctivă au transformat sticla Contur Coca-Cola într-un simbol al Companiei Coca-Cola. Această campanie, ce se va desfășura în peste 130 de țări, este o invitație pe care o lansăm către consumatorii din întreaga lume. În 2015, sărbătorim împreună sticla Contur Coca-Cola!”, a declarat Marcos de Quinto, Director de Marketing, Compania Coca-Cola.
Printre surprizele care vor da viață campaniei aniversare la nivel global se numără:
- Sticla Contur Coca-Cola: Un simbol american la 100 de ani – O expoziție la Muzeul de Artă High, din Atlanta, Georgia, SUA, în cadrul căreia vor fi expuse, pentru prima dată în lume, două picturi originale ale lui Andy Warhol cu sticla Coca-Cola, precum și alte 100 de lucrări și fotografii originale, cu și despre aceasta, dar și prototipurile și schițele originale ale sticlei.
- Sticla Coca-Cola: Inspirând cultura pop de 100 de ani – O expoziție itinerantă ce va vizita peste 15 de țări, parcurgând peste 62.000 km în jurul lumii, pentru a oferi consumatorilor o călătorie multisenzorială și interactivă, ilustrând parcursul sticlei Contur Coca-Cola în arta și cultura populară a ultimului secol.
- 14 clipuri unice care explorează istoria sticlei Contur Coca-Cola prin arta cinematografică și care vor fi difuzate anul acesta pe digital și pe posturile TV din întreaga lume.
- Nobody Like You – O melodie a artistului Francesco Yates, dedicată sticlei Contur Coca-Cola, care descrie caracterul special al momentelor petrecute alături de persoana iubită și care a fost lansată astăzi.
- Kiss The Past Hello – O carte în ediție limitată ce va fi publicată în luna martie de editura franceză Assouline și care va ilustra perspective clasice și moderne asupra design-lui sticlei Contur Coca-Cola, precum și istoria bogată a acesteia.
- Aplicația Povestea sticlei Contur Coca-Cola – O călătorie interactivă ce le va oferi consumatorilor ocazia de a arunca o privire în Arhivele Coca-Cola din Atlanta, ce includ imagini și informații despre brand-ul Coca-Cola și sticla Contur Coca-Cola. Aplicația este gratuită și va fi disponibilă pe iOS și Android.
Creată în 1915 de Root Glass Company din orașul Terre Haute, Indiana, sticla Coca-Cola trebuia să răspundă unor prevederi clare. Astfel, conceptul impunea o sticlă specifică, care să fie ușor de recunoscut la atingere, în timpul nopții și chiar dacă este spartă. În cele din urmă, forma inițială a sticlei Coca-Cola creată în 1915 a fost atât de mult succes încât nu a mai fost schimbată de-a lungul timpului. Designul sticlei a fost inspirat de curbele și canelurile boabelor de cacao, motiv pentru care au existat persoane care au crezut, în mod greșit, că acestea intră în compoziția formulei secrete a băuturii.
Momente importante din istoria sticlei Coca-Cola
- 1925 – Revista franceză La Mode a creat expresia de sticlaă ”contur”, descriind sticla Coca-Cola și ”forma sa în contururi diferite”;
- 1949 – un studiu arată că 99% dintre americani sunt capabili să recunoască sticla de Coca-Cola;
- 1950 - Coca-Cola a fost primul produs care a apărut pe coperta revistei Times, consacrând astfel sticla ”Contur” ca emblemă internațională. De asemenea, ea a fost înregistrată ca marcă proprie de către Biroul de Invenții al SUA, fiind una dintre puținele ambalaje care au primit această onoare.
- 2000 - Coca-Cola a lansat pe piață sticla Contur Ultraglass, concepută pentru a îmbunătăţi rezistenţa la impact şi pentru a-i reduce greutatea şi costul. Acest model este cu 40% mai rezistent şi cu 20% mai uşor decât sticla Contur originală şi a permis economisirea a aproape 52.000 de tone de sticlă numai în anul 2006. Această lansare a venit ca o nevoie firească de adaptare la stilul d eviață al consumatorilor, însă compania a mizat pe păstrarea unicității.
Sursa foto: lsa-conso.fr.




