Ștefan Pădure, APAR: “Trebuie să învățăm cum să cerem schimbarea politicilor publice”
13 noiembrie 2018
|
Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR) a lansat astăzi un proiect finanțat de UE prin care își propune să elaboreze o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor românești la export, precum și instruirea unui număr de 60 de persoane, angajați ai ONG-urilor partenere și parteneri sociali ai Asociației.
„Dacă vrem o schimbare în politicile publice, trebuie să învățăm cum să o cerem decidentului public”, a declarat Ștefan Pădure, Președintele APAR, în cadrul conferinței de lansare a proiectului. Demarat în luna august 2018, acesta se desfășoară pe o perioadă de 12 luni și are un buget total eligibil de aproape un milion de lei, din care valoarea nerambursabilă (reprezentând grantul european) este de 975.450 lei.
Ștefan Pădure a mai precizat că printre obiectivele specifice urmărite de noul proiect se numără și dezvoltarea de mecanisme și instrumente de consolidare a dialogului social și civic prin elaborarea unei platforme online de consultare publică.
Proiectul este cu atât mai important cu cât, la nivelul sectorului agro-alimentar, capitalul românesc este preponderent. “În programele de promovare a exporturilor de alimente, noi ne concentrăm pe IMM-urile românești. Bineînțeles că faptul că exporturile cresc an de an se datorează și prezenței investitorilor străini în industria locală. Aceștia însă nu sunt interesați de astfel de programe pentru că nu vor să se lupte cu birocrația românească”, a afirmat Mihai Ionescu, Co-Preşedinte al Consiliului de Export, o structură cu caracter public-privat ce funcţionează pe lângă Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri . El a mai precizat că, pentru 2019, Consiliul de Export propune triplarea bugetului pentru promovarea exporturilor românești, până la circa 20 de milioane de euro.
Înființată în 2012, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR) reunește în prezent 82 de membri cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Aceasta face parte din Federația Națională Pro Agro care reprezintă aproximativ 35% din personalul angajat în sectorul agro-alimentar din România.
“Important este să fim ascultați și să promovăm politici publice eficiente. De asemenea, dacă vrem să jucăm în liga campionilor la export, trebuie să avem o imagine de țară foarte bună și toate politicile publice trebuie să susțină această imagine”, a punctat Emil Dumitru, Președintele Pro Agro.
La rândul său, Viorel Marin, Președintele Asociației Naționale a Industriilor de Morărit și Panificație din România (ANAMOB), a subliniat faptul că proiectul lansat de APAR ar trebui să identifice modalități de promovare a gustului românesc în toată lumea prin intermediul diasporei. El a vorbit și despre impactul digitalizării în industrie: “Peste 3-4 ani va fi foarte greu să trăiești în afara unei platforme digitale de comerț, iar peste 7 ani vei muri dacă nu ești acolo. Tehnologia blockchain va transforma industria și va închide cercul pentru că poate aduce laolaltă toți actorii implicați în export: producători, finanțatori, transportatori, logisticieni”, a mai afirmat Viorel Marin.


Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...

FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...

Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...

Cosmetic Plant estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de lei în 2021
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a încheiat anul precedent cu o cifră de afaceri de 11,3 milioane de lei...

Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...

Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...