Sondaj PwC: Concurența, principala preocupare a companiilor de producție

Concurența este cea mai mare preocupare pentru companiile de producție în următoarele șase luni, urmată de sănătatea angajaților, locurile de muncă și digitalizarea operațiunilor, potrivit sondajului global „Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaționali (COO). Sondaj PwC: Concurența, principala preocupare a companiilor de producție

Astfel, 41% dintre producătorii intervievați au menționat ca principală preocupare în următoarele șase luni amenințările concurențiale, 35% îngrijorările privind sănătatea angajaților și locurile de muncă, 34% digitalizarea, 34% siguranța și sustenabilitatea, iar 29% presiunea crescută a reglementărilor.

„Producătorii au investit prea încet în fabrici inteligente, lanțuri de aprovizionare digitale și comerț electronic, iar pandemia COVID-19 le-a dezvăluit punctele slabe, punând presiune pe viteza și eficiența afacerii, dar cu păstrarea calității. Pentru a ajunge la un echilibru, companiile trebuie să acorde prioritate optimizării proceselor, controlului calității, monitorizării producției în timp real, îmbunătățirii lanțului de aprovizionare și dezvoltării angajaților”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener și Lider al Practicii de Audit, PwC România.

În ceea ce privește digitalizarea, 70% dintre companii spun că Internet of Things și cloud vor fi pilonii tehnologiei de fabricație, iar aproximativ jumătate vor acorda prioritate automatizării proceselor (RPA), în perioada menționată.

Sănătatea angajaților și tranziția către un nou mod de lucru vor fi de asemenea printre priorități. În ceea ce privește tranziția către un nou mod de lucru, aceasta se va axa pe trei aspecte: îmbunătățirea competențelor digitale, găsirea de talente și munca flexibilă (telemunca, ore flexibile etc.).

Criza sanitară afectează diferit producătorii

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...

Sondajul relevă că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare și amenințări competitive mai mari, în timp ce companiile mai mari se luptă mai mult cu distribuția și schimbările cererilor clienților.

Pe categorii, producătorii B2B au probleme mai mari de siguranță și sustenabilitate, presiuni de reglementare, riscuri de securitate cibernetică și lipsa competențelor pentru vânzarea unor produse complexe.
În același timp, firmele B2C suferă din cauza întreruperii afacerii, a presiunilor asupra fluxului de numerar și a reducerii cheltuielilor clienților.

În următorii 1-2 ani, amenințările concurențiale vor rămâne o preocupare de top, alături de reglementare, siguranță și digitalizare. În același timp, îngrijorările legate de sănătatea și locurile de muncă ale angajaților, discontinuitatea afacerii, cheltuielile reduse ale clienților și recesiunea vor scădea.

Potrivit sondajului, aceste tendințe vor crea noi provocări pentru producători, care vor trebui să accelereze inovația, să digitalizeze produsele și serviciile, să îmbunătățească forța de muncă și să înlocuiască sistemele vechi inflexibile.

La nivel sectorial, concurența va reprezenta o provocare mai mare pentru producția industrială decât pentru sectorul farma, în timp ce producătorii din farma vor lupta mai mult cu cerințele de siguranță și sustenabilitate decât firmele de produse de larg consum. În mod similar, digitalizarea produselor și serviciilor va fi o problemă mai mare pentru firmele aerospațiale și de apărare decât pentru companiile din energie și utilități, care se vor confrunta însă cu schimbări bruște ale cererii.
Sondajul a inclus 585 de companii mari din opt industrii, din Japonia, Germania, SUA, China și Marea Britanie.

 

Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Deficitul de forță de muncă și de competențe reprezintă principala îngrijorare a companiilor din România, fiind considerat cel mai mare risc...