Rottaprint investește 1,2 milioane de euro în extinderea capacității de producție

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și folii imprimate în România, investește 1,2 milioane de euro într-o hală nouă destinată atât activităților de producție, cât și depozitării de materie primă, precum și în echipamente ce vizează creșterea capacității de producție. Proiectul vine ca răspuns la creșterea cererii pentru soluții de ambalare inovatoare, dar și în contextul unei nevoi tot mai stringente de eficientizare și optimizare a spațiului de producție. Rottaprint sediu nou 1

Noua construcție, parte a planului de dezvoltare al companiei, va susține extinderea capacității de producție și va contribui la o mai bună organizare logistică, adaptată cerințelor actuale ale pieței. De exemplu, în prima parte a anului, compania a lansat o etichetă shrink cu protecție UV, destinată produselor sensibile la lumină – un exemplu de adaptare tehnologică la cerințele tot mai complexe ale clienților.

„Pentru noi, investițiile nu sunt doar despre infrastructură sau echipamente, ci despre viitorul companiei și capacitatea noastră de a rămâne competitivi într-un context economic tot mai dinamic. Ne adaptăm constant cerințelor pieței și ne concentrăm pe crearea unui mediu de producție agil, care să susțină inovația și să livreze valoare reală partenerilor noștri”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.

În primele șase luni ale acestui an, Rottaprint a înregistrat o creștere de 2% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeași perioadă din 2024, într-un context economic marcat de incertitudini. Exporturile au reprezentat 21% din veniturile companiei, cu performanțe deosebite în Germania și Ungaria, principalele piețe externe ale companiei.
De asemenea, etichetele shrink – printre care și cele cu barieră de lumină, ideale pentru produse care conțin arome și grăsimi, sensibile la raze UV, precum băuturile proteice, contribuind inclusiv la creșterea termenului de valabilitate – și etichetele wrap-around, frecvent folosite la apele minerale și băuturile răcoritoare, au cunoscut o cerere în creștere.

O evoluție notabilă se remarcă și în zona etichetelor antifurt, solicitate tot mai frecvent în industria alimentară. Acestea oferă brandurilor o alternativă eficientă la dispozitivele clasice de securizare, reducând timpul de aplicare la raft și optimizând relația cu lanțurile de retail. Deși unele industrii precum cea chimică sau comerțul en-gros au înregistrat evoluții pozitive, comerțul cu amănuntul a fost afectat de scăderea consumului.

„În România, multe proiecte sunt puse în așteptare, iar după aplicarea noilor reglementări fiscale estimăm o scădere și mai accentuată a puterii de cumpărare. Ne vom concentra în semestrul al doilea pe extinderea proiectelor externe, unde observăm un potențial mai stabil de creștere,” a adăugat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.

În viitor, compania mizează pe digitalizarea și eficientizarea fluxurilor de lucru, iar obiectivul pentru semestrul al doilea rămâne menținerea unei poziții stabile pe piața locală, în paralel cu extinderea portofoliului internațional și adaptarea constantă la dinamica pieței.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și folii imprimate de pe piața locală. Cu o experiență de peste 34 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania. În 2024, Rottaprint a livrat produse în 16 țări din Europa, SUA și Asia.

Rottaprint, crestere de 7% a cifrei de afaceri in T3. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Rottaprint, creștere de 7% a cifrei de afaceri în T3
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a raportat o creștere...
Rottaprint, investiții de peste 60 milioane euro în cele trei decenii de activitate
Rottaprint, investiții de peste 60 milioane euro în cele trei decenii de activitate
În 33 de ani de activitate, Rottaprint, prima tipografie flexografică cu acționat 100% românesc, înființată de familia Nechita-Rotta, a...
Reorganizarea portofoliului de produse a adus Rottaprint cu circa 7% mai mulți clienți internaționali în 2023
Reorganizarea portofoliului de produse a adus Rottaprint cu circa 7% mai mulți clienți internaționali în 2023
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare locală de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, a dezvoltat în...
Afacerile Rottaprint au avansat cu 10% anul trecut
Afacerile Rottaprint au avansat cu 10% anul trecut
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu...