Reacția lui Jean Valvis cu privire la procesul Aqua Carpatica

Jean Valvis, președintele Valvis Holding, a emis un punct de vedere cu privire la procesul pierdut cu producătorul sârb de apă minerală Vodavoda, care a acuzat brandul Aqua Carpatica că ar fi copiat forma geometrică a sticlei. Poziția omului de afaceri vine în contextul în care în ultimele zile mai multe publicații au vorbit despre posibilitatea dispariției brandului Aqua Carpatica în urma deciziei Tribunalui București prin care se interzice comercializarea apei Aqua Carpatica în ambalajul actual. Reacția lui Jean Valvis cu privire la procesul Aqua Carpatica

” Vodavoda a cerut instanței din România să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice “sticlă pătrată”, când lumea este invadată de sticle pătrate (spirtoase, sucuri și chiar ape minerale din alte țări). Da, ne confruntăm cu o decizie nefavorabilă a primei instanțe, dar în mod evident vom face apel la această decizie care nu e definitivă și nici executorie, bazându-ne pe argumente solide”, a declarat Jean Valvis.

Președintele Valvis Holding atrage atenția asupra faptului că este încrezător că drepturile companiei asupra mărcii tridimensionale vor fi confirmate de instanțele superioare, ”având în vedere şi practica judiciară constantă din Uniunea Europeană, care afirmă că o simplă sticlă/formă geometrică fără un însemn grafic pe ea nu poate fi protejată ca marcă întrucât îi lipsește distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene). Aqua Carpatica este o marcă tridimensională depusă, necontestată și validată de OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) și este clar și evident că este net distinctă de marca Vodavoda. Vom demonstra că nu există niciun risc de confuzie”, a precizat Jean Valvis.

De altfel, omul de afaceri mai spune că nu au încercat să profite de ”lipsa de succes a brandului Vodavoda nici în România, nici pe piețele internaționale. Și suntem convinși că succesul Aqua Carpatica nu s-a datorat faptului că oamenii au crezut că produsul provine din Serbia și aparţine Vodavoda”.

În plus, Jean Valvis dă asigurări că Aqua Carpatica nu va dispărea de pe piață. ”Aqua Carpatica nu dispare, cum au afirmat anumiți « binevoitori » . Vom rămâne mereu pe piață, iar motivele sunt următoarele: izvoarele sunt în România, în munții neprihăniți ai Bucovinei și vor rămâne veșnic acolo; izvoarele aparțin statului român și nimeni nu poate să le facă să dispără; nimeni în lume nu poate pretinde că forma geometrică pătrată este proprietatea lui intelectuală. Geometria pătrată aparține umanității și civilizației”, a mai precizat președintele Valvis Holding.

Compania Carpathian Springs, producătorul apei minerale Aqua Carpatica, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 99,7 milioane de lei, în creștere cu 30% față de anul 2014. În ceea ce privește profitul, câștigul companiei a fost de 5,7 miliaone de lei, de 20 de mai mare decât în anul precedent. 

 

Plan de business ambițios pentru Aqua Carpatica în următorii 5 ani
Plan de business ambițios pentru Aqua Carpatica în următorii 5 ani
Dacă în prezent vânzările înregistrate de brandul Aqua Carpatica aduc anual în contul producătorului Carpathian Springs circa 90 de milioane...
Jean Valvis vinde către PepsiCo 20% din acțiunile Carpathian Springs, producătorul Aqua Carpatica
Jean Valvis vinde către PepsiCo 20% din acțiunile Carpathian Springs, producătorul Aqua Carpatica
Brandul românesc de apă minerală naturală îmbuteliată Aqua Carpatica, deținut de compania Carpathian Springs SA, și corporația americană...
Partea plină a paharului pentru Aqua Carpatica
Partea plină a paharului pentru Aqua Carpatica
De la lansarea pe piață, în urmă cu șapte ani, brandul Aqua Carpatica și-a majorat constant vânzările ajungând să depășească în 2017...