Proprietarul Lăptăria cu Caimac, creștere de 46% după primele nouă luni ale anului
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de 52,7 milioane de lei la finalul lunii septembrie, în creștere cu 46% față de primele nouă luni ale anului trecut. Totodată, în primele nouă luni din 2021, profitul net al companiei a ajuns la 3,4 milioane de lei, o creștere semnificativă față de o pierdere netă de 2,1 milioane de lei înregistrată în perioada similară a anului trecut.
Analizat la nivel de trimestru însă, datele pentru perioada iulie – septembrie nu au fost cele mai bune pentru segmentul lactatelor.
„Din perspectiva lactatelor, T3 2021 a venit ca o surpriză neplăcută, cu vânzări scăzute, sub așteptările noastre. Din momentul anunțării relaxării măsurilor și în special pe perioada verii, majoritatea clienților Lăptăriei cu Caimac au fost plecați des în concedii, având în vedere că anul anterior călătoriile și întâlnirile au fost extrem de limitate. Prin urmare, chiar dacă nu ne-am așteptat la o scădere atât de bruscă în lunile de vară, o considerăm ca fiind legată de ciclicitatea afacerii noastre. Produsele cu vânzare mare rămân laptele și iaurtul”, susține Adrian Cocan în scrisoarea adresată investitorilor.
Dar, după primele nouă luni, vânzările în magazine au ajuns la 28,4 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creșterea numărului de produse în magazine și de creșterea numărului de magazine independente.
În ceea ce privește hala de producție, compania a comunicat investitorilor stadiul construcției atât a halei, cât și a depozitului cu temperatură controlată, investiție finanțată prin emisiunea de obligațiuni emisă în urmă cu un an. În prezent, stadiul fizic al construcției este la 98%. Au fost livrate jumătate dintre echipamentele necesare, astfel depozitul frigorific va fi complet funcțional până la 1 decembrie, urmând ca în continuare să fie finalizat montajul tehnologic în secția de producție.
„Atât cazurile de Covid, dar mai ales criza globală de materii prime și componente au dus la niște întârzieri în livrarea echipamentelor de producție ce depind de tablouri electronice de control. Astfel, linia de unt va fi livrată în ianuarie 2022”, explică conducerea companiei.
Cheltuielile au crescut însă într-un ritm mai lent decât veniturile, fiind apreciate cu 30% în primele nouă luni ale anului 2021, ajungând la 70,1 milioane de lei. Contribuția liniilor de cheltuieli individuale a fost similară cu anii anteriori și comparabilă cu evoluția din primul semestru al acestui an. Principala contribuție a fost adusă de cheltuielile cu materiile prime și materialele consumabile, care sunt legate direct de scalarea vânzărilor și a operațiunilor, care au atins cifra de 37,7 milioane de lei, o creștere cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această linie a fost urmată de alte cheltuieli din exploatare, care au atins suma de 15,5 milioane de lei, o majorare cu 44%.
Cheltuielile de personal au crescut cu 23%, ajungând la 9,3 milioane de lei. Această creștere a fost determinată de majorarea numărului de angajați, compania având în prezent un număr mediu de 217 angajați față de 188 în aceeași perioadă a anului trecut. Iar datoriile pe termen scurt au crescut într-un ritm moderat, cu 12% ajungând la 65,1 milioane de lei.
„Acest lucru reprezintă o creștere naturală față de începutul de an ca și consecință a creșterii activității”, adaugă reprezentanții companiei în raportul trimis Bursei de Valori București.
Capitalurile proprii ale companiei au crescut cu 128%, ajungând la 40,6 milioane de lei, o majorare determinată de capitalul provenit din plasamentul privat, în valoare de 19,4 milioane de lei.
„În ceea ce privește finalul anului, suntem optimiști. Bineînțeles, ca și pentru orice altă companie dependentă de retaileri, introducerea Certificatului Verde are un impact asupra traficului pietonal în mall-uri și în magazine, dar așa cum am menționat deja, clientul nostru este unul sofisticat și nu am observat o încetinire deosebită a vânzărilor cauzată de restricțiile implementate în magazine. Am văzut în schimb unele rezerve venite de la retaileri, care au devenit mai prudenți în ceea ce privește comenzile și stocurile pe care le dețin pentru a se asigura că niciun produs nu este irosit”, declară Adrian Cocan.
Agroserv Măriuța este listată pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piață de aproximativ 130 de milioane de lei.