Proprietarul Elmas, creștere de 39% a cifrei de afaceri în 2023
Golden Foods Snacks, proprietarul brandului de semințe, alune și fructe deshidratate Elmas, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 86,72 de milioane de lei, în creștere cu 39% față de anul precedent. În ceea privește profitabilitatea, compania a înregistrat anul trecut un rezultat net 2,85 de milioane de lei, marcând o creștere semnificativă prin comparație cu anul 2022, când profitul net a fost de 75.000 de lei.
83% din vânzările totale din 2023 au fost reprezentate de canalul modern trade, Elmas având în total 53 SKU-uri listate în comerțul modern. Canalul traditional trade are o pondere de 10%, distribuția fiind făcută pe tot parcursul anului 2023 de către Star Foods EM SRL (PepsiCo). Începand cu luna martie 2024 distribuția pe acest canal de vânzare va fi realizata de noul distribuitor Kandia Dulce SA.
Activitatea de export reprezintă 7% din totalul vânzărilor aferente anului 2023. Pe această linie de business, compania colaborează cu clienți din Europa și Australia. În cursul anului 2023 Golden Foods Snacks a început colaborarea cu parteneri strategici concentrându-se pe dezvoltarea vânzării de produse inclusiv în partea de nord a Europei.
„În anul 2022, Golden Foods Snacks a achiziționat prin intermediul Leman Backery World 100% din acțiunile Derpan, societate comercială producătoare de croissante. Acționarii au un plan ambițios de creștere a vânzării și a profitabilității pentru Derpan. Creșterea vânzărilor a fost de peste 26% anul trecut, iar a profitabilitatii cu peste 250%. Primul pas din planul noului actionariat a fost îndeplinit în anul 2023 și anume începerea colaborării cu PepsiCo România pentru distribuția croissantelor Elmas”, este precizat în raportul financiar.
Golden Foods Snacks SA a intrat pe piața din România în octombrie 2009 prin preluarea dreptului de folosință al mărcii „ELMAS natura ne inspiră” și este unul dintre principalii jucători activi pe piața snack-urilor sărate din România.