Proprietarul brandului Lăptăria cu Caimac atrage finanțare pe piața de capital
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de lactate premium Lăptăria cu Caimac a listat prima emisiune de obligațiuni a societății pe Bursa de Valori București. Obligațiunile au fost listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al BVB și se tranzacționează cu simbolul bursier MILK25E.
„Ne bucurăm că antreprenorii care au creat povestea Lăptăria cu Caimac au ales piața de capital pentru a atrage finanțarea necesară pentru a-și continua dezvoltarea accelerată. Și cu atât mai mult ne bucură intenția managementului de a lista la BVB și acțiunile companiei. Finanțarea atrasă de Agroserv Măriuța demonstrează că programul Made in Romania al Bursei de Valori București este util pentru companiile care au participat la el”, a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.
Agroserv Măriuța a derulat în luna noiembrie un plasament privat prin care a vândut obligațiuni denominate în euro, în valoare de 3 milioane euro. Obligațiunile au scadența în noiembrie 2025 și o dobândă de 5,25%. Plasamentul a fost suprasubscris și oferta a fost suplimentată, dobânda obținută fiind cel mai mic cost de finanțare obținut în 2020 la oferte de obligațiuni similare. La plasament au subscris 94 de investitori, atât persoane fizice, cât și investitori instituționali.
Fondurile obținute urmează să fie folosite pentru a susține dezvoltarea fabricii, pentru extinderea secției de producție și construcția unui depozit nou. Managementul societății are în plan investiții de 16 milioane euro în următorii ani, printre obiectivele vizate regăsindu-se și construirea unei stații de biogaz și a unui sistem de recuperare și de refolosire a sticlei.
„Este o zi foarte importantă pentru noi, deschiderea tranzacționării lansează un nou capitol în evoluția companiei. Ne bucură încrederea investitorilor și sperăm să rămână la cote ridicate și la IPO. Ne dorim o relație strânsă cu investitorii și cu Bursa pentru că împreună putem construi un veritabil ecosistem agrifood în România și pentru asta este nevoie de investiții susținute”, declară Adrian Cocan, Directorul General al Agroserv Măriuța.
Din iunie 2018 și până în prezent, Lăptăria cu Caimac și-a dezvoltat distribuția în retail, vizând atât comerțul modern, cât și pe cel tradițional la care se adaugă o listă lungă de magazine de specialitate.
Agroserv Măriuța a încheiat anul 2019 cu venituri de 63,2 milioane lei, în creștere cu 30% față de anul precedent. În primul semestru al anului curent, veniturile au însumat 37,6 milioane lei, cu 40% peste nivelul din perioada similară a anului precedent. Managementul societății estimează că veniturile vor totaliza aproape 70 milioane lei în 2020, urmând ca acest indicator să crească și în următorii ani, astfel că pentru 2025 estimările indică venituri totale de aproape 142 milioane lei.