Proprietarul brandului Elmas vrea să preia compania Derpan

Golden Foods Snacks vizează extinderea pe sectorul de panificație și patiserie prin preluare Derpan, tranzacție aflată în analiză la Consiliul Concurenței. Proprietarul brandului Elmas vrea să preia compania Derpan

Golden Foods Snacks SA prelucrează și conservă fructe și legume și, de asemenea, produce și comercializează nuci, alune, semințe și fructe deshidratate sub brandul Elmas și sub mărci ale altor companii, cunoscute ca produse private label. Derpan fabrică pâine, prăjituri și produse proaspete de patiserie și produce și comercializează produse de panificație ambalate, cu termen lung de valabilitate, precum croissant, ștrudel și brioșe.

În conformitate cu prevederile Legii concurenţei nr. 21/1996, această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.

Autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.


Citește și Golden Foods Snacks, parteneriat cu PepsiCo pentru distribuția brandului Elmas


Recent, Golden Foods Snacks a anunțat că împrumută aproape 2 milioane de euro. Este vorba despre două linii de credit de la CEC Bank prin programul IMM Prod atât pentru finanțarea nevoile curente ale companiei, cât și pentru extinderea producției. În primul caz este vorba despre o linie de credit în valoare de 5 milioane de lei pentru o perioadă de 3 ani.

În al doilea caz este vorba despre un credit de investiții de 4,5 milioane de lei ce are ca destinație „achiziția de echipamente, două mașini de ambalat performante inclusiv cu colectoare de pungi și aplicatoare de etichete, precum și a unui generator de azot”, potrivit raportului publicat la Bursa de Valori București.

Golden Foods Snacks SA a intrat pe piața din România în octombrie 2009 prin preluarea dreptului de folosință al mărcii „ELMAS natura ne inspiră” și este unul dintre principalii jucători activi pe piața snackurilor sărate din România.

Activitatea companiei este împărțită în trei linii de business: comerțul modern, comerțul tradițional și exporturile. Comerțul modern a generat 83% din totalul vânzărilor din 2021, unde Elmas are în total 61 SKU-uri unice listate, în timp ce comerțul tradițional a generat 12% din totalul veniturilor înregistrate anul trecut. Potrivit raportului financiar, producătorul a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 37,6 milioane de lei, cu 6 milioane de lei sub nivelul din 2020.

 

 

Obligațiunile Golden Foods Snacks, tranzacționate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare al BVB
Obligațiunile Golden Foods Snacks, tranzacționate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare al BVB
De la jumătatea lunii noiembrie, a doua emisiune de obligațiuni corporative Golden Foods Snacks, proprietarul brandului Elmas, a intrat la...
Consiliul Concurenței autorizează preluarea Derpan de către Golden Foods Snack
Consiliul Concurenței autorizează preluarea Derpan de către Golden Foods Snack
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Golden Foods Snacks, producătorul brandului Elmas, a preluat Derpan. Prin această...
Producătorul Elmas a început să culeagă roadele parteneriatului cu PepsiCo România
Producătorul Elmas a început să culeagă roadele parteneriatului cu PepsiCo România
Golden Foods Snacks, producătorul Elmas, a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 27,16 milioane de lei, în creștere...
Golden Foods Snacks împrumută aproape 2 milioane de euro pentru extinderea producției
Golden Foods Snacks împrumută aproape 2 milioane de euro pentru extinderea producției
Proprietarul brandului de semințe, alune și fructe deshidratate Elmas accesează două linii de credit de la CEC Bank prin programul IMM Prod...