Profitul operațional Orkla la nivel global s-a majorat cu 12% în Q1

Compania norvegiană Orkla a raportat pentru primul trimestru din 2020 un profit operațional de 1143 milioane de coroane (104 milioane de euro), cu 12% mai mare decât în perioada similară de anul trecut. Divizia de Branded Consumer Goods a obținut un profit operațional mai mare cu 18%, cu precizarea că Țările Baltice și  Europa Centrală au înregistrat creșteri mai mari decât piețele nordice. Profitul operațional Orkla la nivel global s-a majorat cu 12% în Q1

Veniturile totale operaționale au atins 11,507 milioane coroane (1,051 milioane de euro), în creștere cu 13%.

”Ca producător de produse alimentare, precum și produse de curățenie și igienă, Orkla avea datoria de a se asigura că toate produsele sale sunt disponibile în această perioadă pentru consumatori. Am reușit să menținem lanțul de aprovizionare aproape de standardele normale, dar am pus pe primul loc siguranța angajaților noștri”, a declarat Jaan Ivar Semlitsch, președinte și CEO Orkla.

În plus, în raportul Orkla se arată că prețurile la materiile prime au avansat, influențând negativ costurile companiei. Cele mai semnificative creșteri au fost la carne, zahăr și ulei.  Pe de altă parte, evoluția cursurilor de schimb valutar a influențat negativ bilanțul companiei, pe fondul scăderii coroanei norvegiene.

În ultimele trei săptămâni din martie, reprezentanții companiei au remarcat o creștere subtanțială a cererii produselor Orkla, pe fondul tendinței de stocare și a schimbării comportamentului consumatorilor. Diviziile de Food Ingredients și Consumer Investments s-au confruntat cu o scădere a cererii.

În România, Orkla Foods este prezentă din anul 2002, cu un portofoliu de mărci locale dezvoltat în principal prin achiziția mai multor companii românești, de-a lungul celor 15 ani: Topway, Ardealul, Royal Brinkers, Food Distribution Services. 

În 2018, Orkla Foods Romania a înregistrat o cifră de afaceri de 214 milioane de lei, în creștere cu 12% față de anul anterior, și o pierdere de peste 750.000 de lei. Compania deține trei fabrici, la Iași, Covasna și București.

 

Orkla, o nouă tranzacție în Polonia
Orkla, o nouă tranzacție în Polonia
Grupul norvegian Orkla continuă strategia de divesting prin vânzarea Orkla Care Polonia către compania poloneză Bielenda Kosmetyki Naturalne...
Manuela Banu, Orkla Foods: Ne-am păstrat direcțiile de dezvoltare. Contextul ne-a permis să conducem afacerea mult mai eficient
Manuela Banu, Orkla Foods: Ne-am păstrat direcțiile de dezvoltare. Contextul ne-a permis să conducem afacerea mult mai eficient
Deși un an cu multe provocări, 2020 a adus pentru Orkla Foods România un avans single digit la nivel de vânzări, fiind marcat de priorități ca...
Orkla, o nouă achiziție la nivel internațional
Orkla, o nouă achiziție la nivel internațional
Orkla Food Ingredients a cumpărat compania de vânzări și distribuție Gortrush Trading, care furnizează accesorii și ingrediente pentru...
Orkla Foods România intră pe segmentul produselor plant based
Orkla Foods România intră pe segmentul produselor plant based
Orkla Foods România, parte a grupului norvegian Orkla, a lansat pe piața locală brandul Naturli'. Prin această mișcare, producătorul intră pe...