Profit aproape dublu pentru Purcari în trimestrul trei din acest an
Producătorul de vinuri Purcari Wineries raportează venituri în creștere pentru trimestrul trei, evoluția de pe piața locală, cât și din Moldova asigurând un avans considerabil. Datele comunicate de companie arată o creștere de 12% a veniturilor în trimestrul trei din acest an, până la valoarea de 59,9 milioane lei. În cazul profitului net înregistrat în acest interval, creșterea este de 94%, de la 10 milioane de lei în trimestrul trei din 2020 la 19,4 milioane de lei în intervalul iulie-septembrie din acest an.
„Am livrat un alt trimestru puternic, continuând să delectăm consumatorii cu vinurile noastre. Sunt recunoscător întregii echipe Purcari pentru munca grea și dedicația depusă, și cel mai important, consumatorilor noștri pentru că ne-au încredințat alegerea lor. Pandemia rămâne o sursă de incertitudine, ratele de vaccinare în piețele noastre cheie fiind modeste, iar multe din restricții încă în vigoare, dar suntem încrezători că societățile puternice ca a noastră vor ieși și mai puternice din această criză prelungită”, declară Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Raportat la primele nouă luni, veniturile Purcari Wineries Plc au crescut cu 20%, ajungând la 166,4 milioane lei. Îmbunătățirea mixului de produse vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu marginalitate mai înaltă au condus la creșterea profitabilității, EBITDA a crescut cu 32% la 58,2 milioane lei și profitul net cu 55% an de an atingând 39,8 milioane lei.
Pe piața din România, vânzările au crescut cu 24% în primele nouă luni ale acestui an față de perioada similară din 2020 și cu 55% față de același interval din 2019. Brandul Purcari rămâne motorul creșterii cu un avans de 29% an de an, iar canalele de comerț modern și tradițional au continuat să evolueze puternic.
În Moldova, vânzările își revin puternic, raportul față de 2019 fiind de doar -4%. Brandurile Purcari și Bardar conduc creșterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu un plus de 48%.
În Polonia, veniturile înregistrate de companie sunt în scădere, „influențate de competiția puternică a prețurilor în piață și prioritizarea noastră a marginalității față de volum. Brandurile premium, Purcari și Bardar, au crescut cu 13% și 51% respectiv, dar de la o bază de comparație mai mică”, susțin reprezentanții companiei în raportul financiar transmis Bursei de Valori București. „Ne concentrăm pe trimestrul IV, fiind unul crucial, cu activități de marketing personalizate, inclusiv cu lansarea gamei noaste Nocturne pentru HoReCa și campanii comerciale în rețele”, adaugă aceștia.
Tot în scădere au fost și vânzările înregistrate în Cehia și Slovacia, cu 3% an de an. Competiția intensă, efectele negative de la restructurarea Tesco și restricțiile pandemice prelungite au afectat rezultatele la 9 luni. Brandul Purcari a înregistrat totuși creștere dublă, deși de la o bază de comparație mai mică.
În Ucraina, businessul s-a concentrat pe canalul de comerț modern, prin creșterea distribuției numerice a brandului Purcari, fiind foarte popular în rândul consumatorilor ucrainieni. Totodată, a fost lansat oficial și oficiului de vânzări local pentru a susține creșterea pe această piață.
Cât despre vânzările obținute în Asia, Purcari a înregistrat o creștere de 17% an la an, dar încă semnificativ sub nivelul raportat în 2019. Trimestrul trei s-a aflat în continuare sub influența restricțiilor COVID-19.
Purcari Wineries Plc, proprietarul brandurilor Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar, reprezintă unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează în jur de 1.300 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova.
Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 25% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări.