Prima afacere românească pe piața etichetelor, spre afaceri de 40 de mil. euro

Sunimprof Rottaprint, primul business românesc pe piața locală a etichetelor, înființat în urmă cu 27 de ani, se pregătește să ajungă la afaceri de circa 40 de milioane de euro, până în 2021. În ultimii ani, începând cu 2012, cifra de afaceri a companiei a avansat între 10-16%, în fiecare an, ajungând la peste 20 de milioane de euro, în 2017. Și în acest an, cei doi antreprenori din spatele companiei, soții Arnella şi Cristi Nechita-Rotta, și-au propus o creștere de circa 10% a vânzărilor, până la 22 milioane de euro. Prima afacere românească pe piața etichetelor, spre afaceri de 40 de mil. euro

„Când ne-am gândit să ne deschidem o companie, nu ştiam exact ce vrem să facem, dar știam că trebuie să fie ceva care este bun pentru toată lumea şi în condiţii de pace, şi în condiţii de război. Aşa am ajuns la concluzia că de etichete şi ambalaje e nevoie peste tot”, a declarat Arnella Nechita-Rotta.

Cu sediul în comuna Apahida, județul Cluj, tipografia flexografică producătoare de etichete autoadezive deține în prezent patru centre logistice în România, localizate în București, Timișoara, Pașcani și Brașov, dar și două peste graniță, în Germania și Ungaria. La sediul din Apahida, firma își desfășoară activitatea pe un teren de 2 ha, dintre care 7.000 de metri pătrați reprezintă spațiul dedicat halei.

Pe piața locală, Sunimprof Rottaprint este liderul industriei tipografiei flexografice, cu o cotă de piață ce depășește 33%.

Investițiile constante - motorul creșterii

La capitolul clienți, compania deservește un portofoliu de peste 800 de firme, din industrii variate, precum: produse alimentare și lactate, băuturi, cosmetică și îngrijire personală, produse pentru casă și detergenți, sănătate, inginerie sau automotive. Printre aceștia se află nume ca Farmec, FrieslandCampina, Albalact sau Agricola.

Pe lângă etichetele autoadezive, compania produce şi etichete shrink-sleeve, etichete wrap around, capace din folie de aluminiu, folie imprimată de aluminiu, manşoane pentru cornete de îngheţată, ambalaje din hârtie metalizată, ambalaje flexibile sau etichete promoţionale. Din totalul vânzărilor înregistrate de companie, businessul cu etichete autoadezive ocupă peste 50%.

Antreprenorii clujeni au mizat încă de la început pe reinvestirea tuturor veniturilor, pe baza bugetelor investiționale având loc și progresul companiei. Pentru perioada 2013-2021, compania și-a stabilit investiții majore, mai mult de 18 milioane de euro urmând să fie alocați în special în direcția tehnologiilor. „În domeniul nostru, tehnologia evoluează cu aceeași rapiditate ca în industria auto, a telefoniei mobile, așadar, trebuie să investim tot timpul pentru a ține pasul cu noile tehnologii”, au mai spus aceștia.

În prezent, exporturile realizate de companie valorează 24% din afacere. Doar în 2017, Sunimprof Rottaprint a livrat în 14 țări din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii. Din țările unde merg etichetele fabricate în Apahida, Germania reprezintă piața externă cea mai importantă.

La capitolul volume de producție, dacă în primul an compania românească livra 12.000 de metri liniari de etichete, în 2017, peste 117 milioane ML de etichete au ieșit pe porțile fabricii.

Rottaprint: Investițiile în tehnologii au redus termenele de producție cu până la 2 zile
Rottaprint: Investițiile în tehnologii au redus termenele de producție cu până la 2 zile
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică cu capital 100% românesc, producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în...
Rottaprint: Cerințele clienților, focusate pe sustenabilitate
Rottaprint: Cerințele clienților, focusate pe sustenabilitate
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România ale cărei...
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, au...
Exporturile Rottaprint vor crește cu 5% anul acesta
Exporturile Rottaprint vor crește cu 5% anul acesta
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a înregistrat în 2021...