Preluarea Hamé a dublat vânzările Orkla în Europa Centrală

Grupul norvegian Orkla a reușit anul trecut să-și dubleze vânzările în Europa Centrală datorită achiziției producătorului ceh Hamé - țintă comunicată în momentul preluării companiei, în decembrie 2015.
Hamé apare în raportările financiare ale Orkla începând cu data de 1 aprilie 2016, după aprobarea tranzacției de către autoritățile de concurență.
 
“Prin integrarea Hamé, ne-am dublat cifra de afaceri în Europa Centrală și am ajuns pe o poziție de top în industria alimentară din Cehia și Slovacia. Alături de creșterea organică, achizițiile vor reprezenta în continuare o parte importantă a strategiei de creștere a grupului nostru”, a declarat Peter A. Ruzicka, Președinte și CEO la Orkla.
 
Anul trecut, producătorul norvegian a plătit 175 de milioane de euro pentru Hamé, companie cu 10 fabrici operaționale și aproximativ 2.400 de angajați. Pe piețele din Cehia și Slovacia, care generează circa 70% din vânzările companiei, aceasta deține poziții de top în categoriile paté de ficat, mâncăruri gata-preparate, ketchup, conserve de legume, gemuri și alimente pentru copii, cu branduri precum Hamé, Hamánek, Znojmia sau Otma. De asemenea, brandul Hamé are o poziționare bună în categoria paté în România, Ungaria și Rusia.
 
Raportul financiar publicat de Orkla mai arată că veniturile totale înregistrate de grup din vânzarea de bunuri de consum branduite (branded consumer goods) s-au majorat cu 13,7% în 2016 față de anul anterior, ajungând astfel la 36,4 miliarde de coroane norvegiene (NOK), echivalentul a 3,92 miliarde de euro - la cursul de schimb mediu pe 2016. Creșterea organică (like-for-like) a fost de 1,8% în aceeași perioadă. Profitul operațional (EBIT) a fost de 4,3 miliarde de coroane norvegiene (463 milioane de euro) în 2016, în creștere cu 13% față de anul anterior.
 
Cea mai mare companie din grup, Orkla Foods, a raportat pe anul trecut venituri de 15,5 mld. NOK (1,67 mld. euro) și o creștere organică de 2,3% față de 2015.
 
În România, Orkla Foods este prezentă din anul 2002, cu un portofoliu de mărci locale dezvoltat în principal prin achiziția mai multor companii românești, de-a lungul celor 15 ani: Topway, Ardealul, Royal Brinkers, Food Distribution Services.
 
Preluarea Hamé a dublat vânzările Orkla în Europa Centrală
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Cosmetic Plant estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de lei în 2021
Cosmetic Plant estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de lei în 2021
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a încheiat anul precedent cu o cifră de afaceri de 11,3 milioane de lei...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...