Peste 55.000 de conturi de utilizatori, activate în platforma de înregistrare a SGR

28 februarie a fost ziua în care termenul legal de înregistrare în Sistemul de Garanție-Returnare s-a încheiat și peste 55.000 de operatori economici și-au activat conturile de utilizatori în platforma online. Dintre aceștia, 23.145 au finalizat înregistrarea conform procedurii prevăzute de lege. Este vorba despre comercianți, producători și importatori de băuturi în scop SGR. Termenul legal de înregistrare s-a încheiat, dar platforma rămâne deschisă pentru finalizarea procedurii sau pentru înregistrări viitoare.Peste 55.000 de conturi de utilizatori, activate în platforma de înregistrare a SGR

Astfel, companiile care se află în stadii intermediare de înregistrare, dar și cele care încă nu au inițiat acest proces, trebuie să parcurgă în zilele următoare toți pașii necesari pentru a finaliza cât mai rapid procedura de înregistrare. De asemenea, toți agenții economici vizați care își încep activitatea după 28 Februarie 2023, trebuie să se înregistreze în baza de date a SGR.

În cazul comercianților, aceștia trebuie să înregistreze în platformă punctele de vânzare și să înscrie datele referitoare la produsele vândute în anul 2022 și estimarea pentru anul în curs, apoi să semneze Formularul Standard de Înregistrare, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare.

În cazul producătorilor, după activarea contului, aceștia trebuie să înscrie numărul de unități de ambalaje SGR și greutatea aferentă a ambalajelor, exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul 2022, defalcate pe fiecare lună, categorii de produse conținute, tip de material pe subcategorii, inclusiv culoarea materialului (pentru plastic) și dacă plasticul conține barieră de oxigen (în principal pentru produsele alcoolice), volumul (număr de mililitri) pe unitate de ambalaj.

Numai după ce au fost furnizate toate informațiile va fi posibilă parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de înregistrare, generarea și semnarea Formularului Standard de Înregistrare pentru a finaliza înregistrarea.

„Suntem dedicați misiunii noastre de a implementa SGR și de a asigura succesul acestui proiect de mediu de importanță strategică, astfel încât acesta să devină operațional la 30 noiembrie 2023. Suntem încrezători că vom putea implementa cu succes Sistemul de Garanție-Returnare împreună cu toți operatorii economici înscriși și îi încurajăm și pe restul să se înregistreze pe platforma SGR pentru a-și îndeplini obligațiile legale și a contribui alături de noi la protejarea mediului înconjurător”, declară Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A.

Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, a deschis în Otopeni, județul...
Peste 50% dintre consumatorii români au adoptat în prezent Sistemul de Garanție - Returnare
Peste 50% dintre consumatorii români au adoptat în prezent Sistemul de Garanție - Returnare
Peste 50% dintre consumatorii români au aderat până în prezent la Sistemul de Garanție - Returnare, potrivit unui studiu Kantar, realizat pe un...

Citește și Sustenabilitatea, raportată cu aceeași strictețe ca informațiile financiare


Operatorii economici care întâmpină dificultăți în procesul de înregistrare vor beneficia în continuare de suport tehnic prin intermediul serviciului de Call Center dedicat, apelabil la numărul de telefon 021 207 00 09 de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale. Acesta va fi disponibil pentru a oferi asistență tehnică și a clarifica orice întrebări legate de procesul de înregistrare în SGR.

În plus, pentru a ajuta operatorii economici să parcurgă cu succes procesul de înregistrare, RetuRO pune la dispoziție pe site-ul său, www.returosgr.ro, materiale informative, precum ghiduri de înregistrare în platformă și întrebări frecvente.

După această etapă de înregistrare, RetuRO va începe procedura de semnare a  contractelor cu operatorii economici care s-au înregistrat în baza de date SGR. Încheierea contractelor se va face tot prin intermediul platformei www.returosgr.ro.

Sistemul Garanție-Returnare trebuie să  devină funcțional, conform legii, începând cu 30 noiembrie 2023, iar consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant.

Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți în cadrul magazinelor. În schimbul ambalajului golit de conținut, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu, Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate și Asociația Retailerilor pentru Mediu și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

RetuRO, administratorul SGR, va asigura transparență asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare stabilite la nivel european. 


 

Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
În primele trei luni de funcționare a Sistemului de Garanție Returnare, producătorii de băuturi au pus pe piață peste 500 de milioane de...
Contractul dintre comercianții care se încadrează în normele SGR și RetuRO, disponibil pentru a fi semnat
Contractul dintre comercianții care se încadrează în normele SGR și RetuRO, disponibil pentru a fi semnat
RetuRO Sistem Garanție-Returnare, administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR), anunță toți comercianții care...
Producătorii de băuturi, undă verde pentru semnarea contractelor cu RetuRO SGR
Producătorii de băuturi, undă verde pentru semnarea contractelor cu RetuRO SGR
RetuRO Sistem Garanție Returnare, administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR), anunță toți producătorii de băuturi din...
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
A început înregistrarea în baza de date a sistemului de Garanție-Returnare (SGR), etapă preliminară intrării în funcțiune a SGR, unul...