Performanță record pentru Henkel în 2016
Producătorul german Henkel a raportat pentru anul 2016 o cifră de afaceri de 18,7 miliarde de euro, în creștere cu 3,5% față de anul precedent, stabilind astfel un nou record al vânzărilor. Și la nivelul profitului, compania a înregistrat un avans de 8,5% a profitului operațional ajustat, până la 3,17 miliarde de euro, potrivt raportului financiar publicat de companie.
În ceea ce privește performanța la nivelul diviziilor de business, toate diviziile au avut evoluții pozitive. Laundry & Home Care (detergenți și produse de îngrijire a locuinței) a raportat o creștere oraganică de 4,7%, Beauty Care (îngrijire corporală) de 2,1% și Adhesive Technologies (adezivi) a înregistrat un avans la nivel organic de 2,8%.
“2016 a fost un an de succes pentru Henkel. Într-un context al pieței provocator și extrem de competitiv, am reușit să ne atingem targeturile financiare pentru anul financiar și chiar să stabilim un nou record al vânzărilor. În plus, este prima dată când profitul operațional a depășit pragul de 3 miliarde de euro” a declarat Hans Van Bylen, CEO Henkel.
Și dacă ne referim la segmentarea pe regiuni, vânzările organice au fost pe plus anul trecut, excepție făcând Europa de Vest, unde Henkel a înregistrat o ușoară scădere de 0,1%. În Europa de Est avansul a fost de 7%, fiind susținut în special de performanțele înregistrate în Turcia și Rusia. În Africa/Orientul Mijlociu creșterea a fost de 5,6%, iar în America de Nord și America Latină, vânzările înregistrat un plus de 1,7%, respectiv 13,8%, demne de menționat fiind performanțele din Mexic. În Asia-Pacific, creșterea organică a fost de 3,2%. În ceea ce privește vânzările de pe piețele emergente din Europa de Est, Africa/Orientul mijlociu, America Latină și Asia (fără Japonia), acestea au înregistrat un ușor avans față de 2015, 7,81 miliarde de euro, în timp ce creșterea organică a fost de 6,8%.
În ceea ce privește estimările pentru anul acesta, Hans Van Bylen anticipează la nivelul grupului o creștere a vânzărilor organice între 2 și 4%, estimând că fiecare dintre cele trei divizii de business va înregistra o creștere de minimum 2%.
În România, Henkel este prezent din 1994 când a fost înființată compania Henkel România, ca parte a Henkel Central Easter Europe. Compania are în prezent circa 500 de angajaţi, iar portofoliul său cuprinde peste 30 de mărci, printre care Persil, Pur, Perwoll, Palette, Schauma, Syoss sau Ceresit și Moment. Henkel deține trei unitati de producție în România pentru divizia de adezivi, amplasate în Pantelimon (Ilfov), Câmpia Turzii (Cluj) și Roznov (Neamț).





