Parteneriatul cu Coca-Cola HBC dă roade pentru Lavazza
Volumele vândute de brandul de cafea premium Lavazza vor crește anul acesta cu 14%, evoluție susținută și de parteneriatul încheiat pe plan local cu gigantul Coca-Cola HBC, a spus, pentru Progresiv, Paola Autiero, Head of Marketing Eastern Europe Lavazza.
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a preluat anul trecut distribuția cafelei Lavazza printr-un parteneriat semnat la nivel regional cu producătorul italian de cafea. În România, brandul Lavazza era distribuit prin intermediul companiilor Aquila (zona de retail și vending machine) și La Fântâna (zona de office și HoReCa). Parteneriatul a fost încheiat la nivel regional, pe lângă România, Coca-Cola HBC preluând distribuția Lavazza și pe piețele din Elveția, Bulgaria, Ungaria și Grecia. Pe piața locală, Coca-Cola HBC a optat pentru o distribuție direct în rețelele internaționale de retail și în comerțul independent, iar în HoReCa și pe zona de vending, distribuția va fi realizată cu partenerii producătorului de răcoritoare.
“Regiunea Europei de Est este una dintre zonele care înregistrează cele mai mari creșteri în privința veniturilor și a volumelor vândute pentru Lavazza. Am început acest parteneriat cu Coca-Cola pentru că ei au puterea de a crește distribuția în retailul modern, dar și în comerțul tradițional. Vrem să avem o vizibilitate mai mare în magazin. Spre exemplu, lucrăm la un proiect la raft în Carrefour, unde vrem să ne concentrăm mai mult pe a crește categoria de cafea premium”, a explicat Paola Autiero.
Potrivit acesteia, volumele vândute de brandul italian pe plan local ar urma să crească în acest an cu 14%, evoluție similară cu cea din regiune.
“Vrem să devenim în timp mai puțin dependenți de comerțul modern, în condițiile în care 90% din vânzări se întâmplă acolo. Noi vrem să fim mai aproape de consumatori, iar comerțul tradițional este răspunsul. Am creat și ambalaje mai mici pentru acest format de magazine, vrem să îi determinăm pe consumatori să ne încerce produsele. De asemenea, recurgem și la promoții. Ce am mai observat în retail este o înclinație spre produsele care provin dintr-o singură sursă, și, desigur, evoluția efervescentă a capsulelor. Creșterea vine în special dinspre supermarketuri și se observă un fenomen similar în cazul discounterilor, în timp ce importanța hypermarketurilor scade”, punctează Paola Autiero.
Fondată în 1895 la Torino, Lavazza produce și distribuie cafea în peste 90 de țări și are aproximativ 3.000 de angajați.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de Coca-Cola la nivel mondial, cu operațiuni în 28 de țări și un volum de peste 2 miliarde de navete pe an. În România, producătorul a înregistrat anul trecut afaceri de 2,21 miliarde de lei și un profit net de 337,8 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor.



