Nestlé renunță la parteneriatul cu Coca-Cola din categoria ice tea

Compania elvețiană Nestlé va renunța la join-venture-ul pe care îl are cu Coca-Cola - Beverage Partners Worldwide (BPW), unde ambele companii dețin cote egale, și se va concentra pe creșterea brandului Nestea pe cont propriu, scrie publicația foodbev.com. Reprezentanții au spus că BPW se va dizolva începând cu 1 ianuarie 2018, moment care va reprezenta încheierea unui parteneriat care a început cu mai mult de 15 ani în urmă. Nestlé renunță la parteneriatul cu Coca-Cola din categoria ice tea

Cele două companii au adoptat numele de BPW pentru parteneriatul lor în 2001, dar totul a început cu 10 ani mai devreme sub Coca-Cola Nestlé Refreshments Company, o entitate ce avea target creșterea pieței de ready-to-drink (RTD) ce cuprindea segmente precum cafea, ciocolată caldă și ice tea.

Nestlé va acorda în schimb o licență de producție și distribuție companiei Coca-Cola pe șapte piețe, majoritatea europene, printre care se numără și România. Pe listă mai figurează Spania, Portugalia, Canada, Ungaria, Bulgaria și Andorra. De altfel, elvețienii deja gestionează brandul Nestea prin divizia de apă în mai multe țări, inclusiv Statele Unite ale Americii. Odată ce dizolvarea parteneriatul va intra în vigoare, această divizie va prelua brandul și în restul piețelor europene neafectate de acordul de licență.

Purtătorul de cuvânt al companiei Nestlé a declarat că BPW „a performat bine în acești ani, însă a venit momentul să căutăm creșterile pe cont propriu mai ales că vorbim despre o piață globală a cărei valoare se ridică la 4,5 miliarde de dolari.”

Mutarea vine în contextul în care în ultimii ani Nestlé a investit în sfârșit în categoria ice tea, un proces care a culminat cu o relansare capitală a brandului – ambalaje și gamă nouă – în urmă cu o lună care a marcat și aniversarea de 40 de ani a produselor Nestea.

Potrivit companiei de consultanță și cercetare de piață Zenith Global, categoria de ceai ready-to-drink are una dintre cele mai mari rate de creștere din ce înseamnă piața băuturilor răcoritoare. Estimările mai arată că până în 2020 categoria va ajunge la 44 de milioane de litri, de la 35 de milioane de litri cât era în 2015, iar în trecut a crescut cu o rată cu 20% mai mare decât restul industriei.

Sursa foto: cbsnews.com

 

Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite, dintre care 20...
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...