Marinescu, Lavazza: ”România are o rată de creștere de trei ori mai rapidă decât cea a grupului”
Vânzările Lavazza în România au înregistrat anul trecut o creștere de trei ori mai rapidă decât vânzările la nivelul grupului, a declarat pentru Progresiv Mihai Marinescu, Regional Sales Director Eastern Europe Lavazza (foto). Compania a încheiat, la nivel de grup, anul 2015 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de euro, în creștere cu 9,6% comparativ cu anul precedent.
”Această performanță se datorează investițiilor pe care le-am făcut în România, care este a treia țară din regiune ca importanță. Pentru prima dată, după o pauză de cinci ani, anul trecut am reluat investițiile în media. În plus, în ultimul an, am alocat un buget de peste 1 milion de euro în aparate de vending, am fost mult mai prezenți pe parte de HoReCa, am reluat activările in-store. Acesta este mixul care stă în spatele acestei rate de creștere mult mai accelarate decât la nivelul grupului”, a precizat Mihai Marinescu.
De altfel, potrivit informațiilor furnizate, în ultimul an, Lavazza și-a dublat cota de piață în România, ajungând în acest moment să dețină o cotă de 3,7% în valoare.
”Procentul este mic pentru că Lavazza activa doar în zona de espresso, care reprezintă undeva la 10% din piață. Însă, în spatele secretului afacerii din România se află modelul de business cu distribuitorii, selecția acestora – am avut mai mulți și am rămas doar cu doi, am consolidat rețeaua de distribuție, rotația produselor în magazine a crescut datorită activărilor, și a mai fost și zona de promovare”, a mai precizat managerul.
Intrarea pe un nou segment de piață
În ceea ce privește estimările pentru perioada următoare, Lavazza intenționează să-și crească cota de piață în România și, tocmai de aceea, compania a decis să își extindă oferta de produse în afara segmentului de cafea espresso în care s-a consacrat și să intre pe un nou segment de piață, cel al cafelei la filtru. Astfel, Lavazza a lansat oficial pe piața din România Lavazza Filtro Italiano, o nouă gamă de cafea care se prepară la filtru. Noua gamă este disponibilă în două sortimente, Tradizionale și Delicato, fiind un produs dedicat pieței de retail.
”Prin această lansare marcăm o perioadă de test la nivel de grup, gama Lavazza Filtro Italiano fiind disponibilă doar în România, Polonia și Bulgaria, în regiunea Europei de Est. În ceea ce privește partea de distribuție, suntem prezenți deja cu aceste produse în 40% din tot ce înseamnă zona de retail, iar distribuția se face prin partenerul nostru Aquila”, a completat Marinescu.
Cât despre evoluția pieței în România, maganerul a precizat faptul că în primele șase luni piața de cafea a înregistrat o creștere de o singură cifră, în valoare, cel mai dinamic segment fiind cel al capsulelor (portion), care în ultimii trei ani a înregistrat creșteri de două cifre.
Fondată în 1895 la Torino, Lavazza produce și distribuie cafea în peste 90 de țări și are aproximativ 3.000 de angajați. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,34 miliarde de euro. În România, cafeaua Lavazza este distribuită prin intermediul companiilor Aquila (zona de retail și vending machine) și La Fântâna (zona de office și HoReCa).



