Liderul pieței locale de bere și-a triplat profitul în 2016
Ursus Breweries, cel mai mare jucător pe piața locală a berii, a raportat anul trecut un profit de 144 de milioane de lei (32 milioane de euro la un curs de 1 euro = 4,49 – n.red.), în creștere cu 227% față de anul 2015, când producătorul a înregistrat un rezultat de 44 de milioane de lei, potrivit celor mai recente date publicate pe Ministerul de Finanțe.
În ceea ce privește cifra de afaceri, producătorul a încheiat anul financiar 2016 cu o cifră de afaceri netă de 1,63 de miliarde de lei (363 milioane de euro), marcând un avans de aproximativ 3% prin comparație cu 2015.
Performanța businessului Ursus Breweries vine în condițiile în care anul trecut consumul de bere pe piața locală a stagnat la 15,8 milioane de hectolitri, consumul per capita situându-se la 80 de litri per capita.
La capitolul investiții, producătorul a alocat anul trecut 7 milioane de euro în retehnologizarea celor trei unități de producție pe care le deține, în Timișoara, Buzău și Brașov.
La finalul lunii martie, Ursus Breweries a devenit oficial parte a grupului japonez Asahi, care a finalizat achiziția fostelor operațiuni de business și mărci deținute de SAB Miller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria și România. Astfel, 2016 a fost practic ultimul an în care Ursus Breweries a activat sub umbrela gigantului SABMiller. Ursus Breweries deține în portofoliu branduri precum Ursus, Timișoareana, Ciucaș, Grolsch, Peroni sau Redd’s.





