Lavazza vrea vânzări de 2 miliarde euro după achiziția Carte Noire
Luigi Lavazza SpA, cel mai mare producător italian de cafea, vrea să atingă vânzări anuale de aproximativ 2 miliarde de euro până în 2020, creșterea fiind susținută de consolidarea operațiunilor pe piața italiană, dar și de o serie de achiziții recente, a declarat directorul general al companiei, Antonio Baravalle.
De altfel, saptămâna trecută, producătorul italian a finalizat achiziția brandului francez Carte Noire, valoarea tranzacției fiind estimată la 700 de milioane de euro.
"Am cheltuit peste un miliard de euro în ultimele 12 luni şi este momentul să consolidăm aceste achiziţii. Cel mai probabil anul acesta nu vor mai fi alte achiziții", a explicat managerul.
Pentru anul acesta Lavazza estimează că va atinge o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de anul trecut, avansul datorându-se în primul rând achiziționării Carte Noire. Odată cu concretizarea tranzacției, producătorul italian își va tripla cifra de afaceri pe una dintre cele mai importante piețe europene, Franța, și va trece în poziția de lider din această țară, în timp ce la nivel mondial va avansa pe poziția a patra. Potrivit declațiilor lui Baravalle, vânzările pe piața franceză vor contribui cu aproximativ o cincime la cifra de afaceri din acest an.
Mondeléz International a scos la vânzare brandul Carte Noire în februarie 2015, în vederea obținerii aprobărilor necesare pentru finalizarea fuziunii cu grupul olandez D.E Master Blenders 1753, iar primele informații cu privire la interesul Lavazza au apărut în iulie anul trecut.
Fondată în 1895 la Torino, Lavazza produce și distribuie cafea în peste 90 de țări și are aproximativ 3.000 de angajați. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,34 miliarde de euro. În România, cafeaua Lavazza este distribuită prin intermediul companiei La Fântâna.





