Lavazza a pus ochii pe brandul de cafea Carte Noire
Lavazza, al șaptelea producător de cafea la nivel internațioanal, a înaintat o propunere de achiziție a brandului Carte Noire către Douwe Egberts BV pentru suma de 800 milioane de euro, scrie Reuters, citând surse apropiate celor două companii. Dacă tranzacția se concretizează, producătorul italian și-ar tripla cifra de afaceri pe una dintre cele mai importante piețe europene, Franța, și ar trece în poziția de lider din această țară.
Într-o declarație de presă recentă, reprezentanții companiei Lavazza au confirmat informația, precizând însă că achiziția va avea nevoie de aprobarea Comisiei Europene și a autorităților de concurență franceze.
Antonio Baravalle, directorul executiv al Lavazza, a declarat recent pentru Reuters că targetul companiei pentru următorii 10 ani este cel de dublare a veniturilor până la 2 miliarde de euro tocmai pentru a evita situația neplăcută de a fi „înghițiți” de jucători mai mari, iar acest lucru se va realiza "atât prin creștere organică, cât și prin achizițiie."
Brandul de cafea premium Carte Noire a fost pus pe lista de vânzare tocmai ca răspuns la îngrijorările exprimate de Comisia Europeană cu privire la poziția dominantă pe care ar urma să o aibă în anumite piețe compania nou creată în urma fuziunii dintre grupul american Mondelez International și olandezii de la D.E Master Blenders, Douwe Egberts BV.
Aceleași surse au mai precizat Reuters că oferta producătorului italian este de departe cea mai bună, mai bună chiar și decât cele aparținând unor fonduri de investiții internaționale.
Sursă foto: http://gastro-logy.blogspot.ro/





